Engelsk
Kongurens
Hej:-)
Kunne godt tænke mig hjælp til denne gramatiske del:
På for hånd tak:-)
Forklar kongruensen (overensstemmelsen mellem subjekt (grundled) og verballed (udsagnsled) i forhold til de understregede verballed fra teksten “Hope for Childhood Obesity”.
1. After a long fight to control childhood obesity, there are encouraging signs that the tide is finally turning.
2. The Centers for Disease Control and Prevention reported on Tuesday that the obesity rate among preschoolers from poor families has fallen in 19 states and American territories, and it has risen in only three states.
3. One in eight preschoolers in the United States is obese; among low-income children, it is one in seven.
4. About one in five black children and one in six Hispanic children between the ages of 2 and 5 are obese.
5. Nobody knows for sure what factors are causing the declines.
Svar #1
18. februar 2015 af Mistique (Slettet)
Ser ud til at du skal forklare hvorfor det f.eks. hedder "nobody knows" og ikke "know". Altså det er 3.person ental.... Jeg ved ikke om det hvad opgaven gik ud på du skal have hjælp til, eller det er at du ikke ved hvorfor det er 3.person ental??
Svar #2
18. februar 2015 af Iveren (Slettet)
Det ovenstående er det eneste jeg har fået ad vide om opgave:-)
Svar #3
Okay, men så skal du forklare hvorfor det hedder "has fallen" og ikke "have fallen".
Svar #4
18. februar 2015 af Iveren (Slettet)
Præcis, og det er desværre det jeg ikke rigtig kan finde ud af.
Svar #5
Har du ikke en grammatik bog?
"1. After a long fight to control childhood obesity, there are encouraging signs that the tide is finally turning."
Den første her er simpel, ved at sætte kryds og bolle, kan du finde grundled og udsagnsled. Udsagnsledet er 'are', som jo var markeret i forvejen. Grundledet er "signs", hvilket du kan se står i flertal (fordi det har et s bagerst) og derfor er det are og ikke is.
Svar #8
18. februar 2015 af Stygotius (Slettet)
1. Skulle vi kalde det for "kongruens" ??
En grammatik bog er nok svær at finde, -måske kan man finde en grammatikbog.
Hvem i alverden har dog skrevet den opgaveformulering ?
Den er utrolig klodset formuleret. "kongruens i forhold til de understregede verballed ". Det er ikke dansk, men børnesprog
Skriv et svar til: Kongurens
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.