Engelsk

Come eller coming?

15. marts 2015 af JulieM13 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Mit tekststykke er en billedtekst, og lyder: "The view I had this morning while thinking about this crazy weekend. (Although/But?) I'm still looking forward to (come eller coming?) home to San Francisco." Mit spørgsmål er fremhævet i parenteserne. Er det come eller coming? Eller kan I/du komme med en bedre opstilling af teksten?


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. marts 2015 af Vintersborg

The view I had this morgning while thinking about this crazy weekend.

I am stil really looking forward to coming home to san Francisco. 

really er smag og behag..

Jeg synes ikke at Although eller but passer ind men det er smag og behag, hvis du SKAl sætte et af de to ord ind ville jeg synes But 

To eksempler på come or coming. 

I am still really looking forward to coming home to San Francisco. 

Would you like to come inside? 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. marts 2015 af Vintersborg


Du kunne også skrive - I 'm looking forward to getting back to san fransisco 
eller  - i am super excited over getting back to san fransisco


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. marts 2015 af Stygotius

-Man skal ikke begynde en ny sætning efter et punktum med "But" (heller ikke på dansk).

-Ordet "to" i det næstsidste eksempel i #1 er en præposition, og efter en præposition skal der altid en ing-form.

I det sidste eksempel i #1 er ordet "to" bare infinitivsmærket og skal derfor følges af en infinitiv.

Hvis man er i tvivl om hvorvidt "to" er en præposition eller ikke, skal man se om man kan fornemme en eller anden retningsbetydning i udtrykket  -konkret eller billedligt.

Ved "look forward to" kan man godt fornemme en retning (= se frem/hen til), og "to" er derfor en præposition her.

Det samme gælder et udtryk som "I never got round to washing the car"  (=jeg fik aldrig taget mig sammen til at vaske bilen). Man kan godt se en retning i "get round to".


Skriv et svar til: Come eller coming?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.