Engelsk

Oversættelse

13. april 2015 af HejCeline (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg har skrevet det her på dansk, som jeg skal bruge i mit essay på engelsk.... Mit problem er, at jeg egentligt ikke ved hvordan jeg skal oversætte det, så det bliver bedst muligt formuleret. 

"Gennem tiderne har man udviklet våben til krigsførelse og andre ting. Man startede med sværd og spyd, som blev til pistoler og nu om dage er blevet udviklet til kemiske våben. Der er både negative og positive sider ved anvendelse af kemiske våben. En negativ ting er, at alt og alle dør uden undtagelse. En positiv ting er, at det er en billig måde at føre krig på, da der ingen materielle skader sker. Men fordi det er så farligt og dødbringende et våben, vedtog man i 1997 i USAs senat en international lov der forbyder brugen er kemiske våben. Nu er 189 regeringer, 98 procent er verdensbefolkningen, indgået i denne aftale. 

[...]

Dette er noget som USAS præsident Barack Obama tager op i sin tale i det hvide hus den 10. september 2013:"

Jeg har oversat det meste, men har virkelig brug for hjælp. Nogen der kan hjælpe mig? Især med den første og sidste sætning.....

Mvh

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. april 2015 af BGH1995 (Slettet)

Hej

Du er velkommen til at sende den til mig på mail, så vil jeg gerne rette lidt i det

[email protected]

Brugbart svar (0)

Svar #2
13. april 2015 af S141195 (Slettet)

Hurtigt bud på den første sætning: Down through the ages weapons have been developed in contemplation of warfare and other things.

Skriv et svar til: Oversættelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.