Historie

Kildekritik

07. juni 2015 af jihudsif (Slettet) - Niveau: A-niveau

Modtageren i denne artikel, er det ikke bare borgerne i samfundet? 

http://nyheder.ku.dk/alle_nyheder/2011/2011.12/danskerne_elsker_stadig_de_gammeldags_medier/

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2015 af Stats

Nej... Kig på mediet, og hvilken hjemmeside den er udgivet i... Hvem er så målgruppen?

- - -

Mvh Dennis Svensson

Svar #2
07. juni 2015 af jihudsif (Slettet)

Så vil jeg mene universitets studerende. Men hvorfor skal uni studerende vide sådan noget, altså det gør jo ingen forskel - det er jo bare info de får oplyst?

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2015 af Stats

Korrekt. Men nu er der jo også økonomiske uddannelser på ku, og de kunne måske være interesseret i denne oplysning...

I 2011 var der temmelig mange der så tv, men 13-15 er antallet faldet meget...

---Udgiveren ses også her:---
Kontakt

Professor Klaus Bruhn Jensen
Film- og Medievidenskab, Københavns Universitet
Mobil: 29 25 86 51

Kommunikationsmedarbejder Carsten Munk Hansen
Humaniora, Københavns Universitet
Mobil: 28 75 80 23

- - -

Mvh Dennis Svensson

Svar #4

Men har det betydning for tekstens indhold, hvem der er afsender/modtager?

Jeg har skrevet:

Ja, for de fortæller os om hvordan vi trods den teknologiske udvikling rent faktisk kommunikerer med omverdenen. Kommunikationen og oplysninger fra ulandende får vi gennem tv og radio-branchen og ikke via de sociale medier selvom det også er et kommunikationcenter for mange. 

Men hvordan kan man ellers sige det?

Brugbart svar (0)

Svar #5
07. juni 2015 af Stats

Afsender og modtageren har ingen betydning for dig. Men det har en betydning, at afsenderen får sendt det i det rigtige medie til den rigtige målgruppe... (ellers kunne afsenderen lige så godt lade være at lave nyheden)

- - -

Mvh Dennis Svensson

Svar #6

hmm ja, ok. Men hvad skal den rigtige målgruppe gøre ud fra deres undersøgelse og konklusioner? Skal man overveje noget eller? 

Brugbart svar (0)

Svar #7
07. juni 2015 af Stats

Prøv at kigge på denne hjemmeside:

https://suneweile.wordpress.com/historie-i-gymnasiet/om-at-skrive-en-kildekritisk-analyse/

Det er til hvordan du skriver en kildekritisk analyse. (dog i historiefaget), men jeg tror at den er god nok alligevel 

- - -

Mvh Dennis Svensson

Svar #8

Jeg vil dog helt klart mene at det er en førstehåndskilde i det at personerne selv er bag undersøgelsen. 

Svar #9

Jeg er ikke sikker på jeg ved hvad formålet er med artiklen? 

Måske at vi bestikker os selv med at sige at vi er i front med at være på de sociale medier og har glemt de gammeldags medier, hvilket slet ikke passer. 

Brugbart svar (0)

Svar #10
07. juni 2015 af Stats

Mange påstår at tv er ved at være et dødt medie... Men denne artikel siger at i 2011-12 at tv er stadig et glimrende medie

- - -

Mvh Dennis Svensson

Svar #11

Jeg har tænkt mig at bruge denne artikel med henblik på historiefaget og sige at jeg har benyttet mig af kildekritik - det er vel i orden ikke?

Brugbart svar (0)

Svar #12
07. juni 2015 af Stats

Tjo.. Det er jo tværfagligt. :-)

- - -

Mvh Dennis Svensson

Svar #13

Jeg har tænkt mig at den den kortere version her:

http://videnskab.dk/kort-nyt/danskerne-elsker-stadig-de-gammeldags-medier?page=129

Men i dette tilfælde der er afsender vel Charlotte Price Persson ikke? 

Skriv et svar til: Kildekritik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.