Andre fag

SO2 Eksamen HTX

17. juni 2015 af SuperCatz (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, 

Jeg vil gerne hører om jeg måtte få lov til at se hvordan et PowerPoint til et 12-tal ser ud. :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2015 af IsaScience (Slettet)

Jeg tvivler på, at nogen uden videre vil udlevere deres PowerPoint her til offentligt skue, da SO2-opgaven indeholder personlig udvikling (egne oplevelser og erfaringer). Desuden går jeg ud fra, at de fleste PowerPoints er stærkt tilknyttet en afleveret opgave, så jeg ved ikke, hvor meget du vil få ud af det.
Når det er sagt, vil jeg mere end gerne tilbyde min hjælp. Er du i tvivl om opsætningen og/eller indholdet?


Svar #2
17. juni 2015 af SuperCatz (Slettet)

Jeg er mest tvivl om opsætningen af powerpointet og hvor meget det skal omfange. :) 


Svar #3
17. juni 2015 af SuperCatz (Slettet)

#1

Jeg tvivler på, at nogen uden videre vil udlevere deres PowerPoint her til offentligt skue, da SO2-opgaven indeholder personlig udvikling (egne oplevelser og erfaringer). Desuden går jeg ud fra, at de fleste PowerPoints er stærkt tilknyttet en afleveret opgave, så jeg ved ikke, hvor meget du vil få ud af det.
Når det er sagt, vil jeg mere end gerne tilbyde min hjælp. Er du i tvivl om opsætningen og/eller indholdet?

Sammentidig har jeg også brug for en meget bedre forståelse af blooms taksonomi. :) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. juni 2015 af IsaScience (Slettet)

Omfanget kommer lidt an på hvor mange projekter/opgaver, du har valgt at involvere. Min var på i alt 8 slides (4 temaforløb), men havde valgt at udprinte alle figurer for f.eks. hermeneutiske, naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige fag, Belbins 8 grupperoller, Gardners 8 intelligenser, simple kommunikationsmodeller som KISS, Qvortups model (Info, meddelsesform, forstå, handling), Kolbs læringscirkel og endelig Blooms taksonomi. Blooms taksonomi bruges bl.a. ved karaktergivning af opgaver og kan anvendes til vurdering af eget arbejde. Du kan evt. putte dine arbejder ind i den for bedre at illustrere din udvikling og forståelse for den.


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. juni 2015 af IsaScience (Slettet)

Opbygningsmæssigt kan det gøres som følgende:

* Forside

* Formål med studieområder (hvor du kort og præcist giver udtryk for, at du overordnet har forstået SOs formål)

* Portfoliemappen (lille skematisk oversigt over de valgte arbejder, evt. med fagkombinationen mm iført parentes efterfølgende)

* Temaforløb 1 (kommer du ind på det væsentlige (human./natur./samfund., gruppe/projekt/individuel, Belbins 8 roller, Gardner 8 intelligens, Kolbs læringscirkel, infosøgning, kommunikation og formidlingsteori (Bl.a. Qvortrup, KISS), evalueringsform mm))

* Temaforløb 2 (Se ovenstående)

* Temaforløb 3 (Hvis du har lavet flere kommer de efterfølgende)

* Blooms taksonomi (alle temaforløb indsættes evt. i Blooms taksonomi)

Alle felterne er selvfølgelig ikke relevante for nogle temaforløb, men i hovedtræk er det godt at komme godt rundt om det hele.

Håber det hjalp! :-)


Svar #6
17. juni 2015 af SuperCatz (Slettet)

#5

Opbygningsmæssigt kan det gøres som følgende:

* Forside

* Formål med studieområder (hvor du kort og præcist giver udtryk for, at du overordnet har forstået SOs formål)

* Portfoliemappen (lille skematisk oversigt over de valgte arbejder, evt. med fagkombinationen mm iført parentes efterfølgende)

* Temaforløb 1 (kommer du ind på det væsentlige (human./natur./samfund., gruppe/projekt/individuel, Belbins 8 roller, Gardner 8 intelligens, Kolbs læringscirkel, infosøgning, kommunikation og formidlingsteori (Bl.a. Qvortrup, KISS), evalueringsform mm))

* Temaforløb 2 (Se ovenstående)

* Temaforløb 3 (Hvis du har lavet flere kommer de efterfølgende)

* Blooms taksonomi (alle temaforløb indsættes evt. i Blooms taksonomi)

Alle felterne er selvfølgelig ikke relevante for nogle temaforløb, men i hovedtræk er det godt at komme godt rundt om det hele.

Håber det hjalp! :-)

Jeg takker. :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. juni 2015 af IsaScience (Slettet)

Det er så lidt. Du må endelig skrive, hvis der opstår forvirring.


Skriv et svar til: SO2 Eksamen HTX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.