Andre fag

Angående arabisk

07. juli 2015 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau

Er der nogen herinde som har taget arabisk på Hf? 

Enten som flex(netundervisning) eller som almindelig fag, der vil fortælle mig lidt mere omkring hvad man skal arbejde med ? og hvad der kræves af en.

Lærer man f.eks. om koranen?? eller er det kun almindelige tekster på arabisk?

Mange mange tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juli 2015 af ahmadelkassem (Slettet)

Hej

Jeg havde Arabisk B på HF i Vuc Fyn for nogen år tilbage, og jeg kan nok hjælpe dig lidt med hvad faget går ud på, men først og fremmest så kan du nok finde en pensumbeskrivelse af faget.

Faget er ikke religiøs orienteret og derfor er der kun fokus på sproget hvor i vil få nogen små tekster i kan læse. Der forventes ikke at du kan skrive eller tale arabisk men det kræver hårdt arbejde at lære sproget. :-)

Hvis du er interreset i Koranen kan du altid tage til din nærmeste Moske, de er normalt meget behjælpelig. :-) 


Svar #2
22. juli 2015 af HFNU (Slettet)

Mange tak fordi du vil bruge tid på at svarer på mit spørgsmål, nu har jeg også fået af vide af studievejlederen at det er hårdt at skulle lærer det via nettet, på et halvt år.

Men når du siger det kræver hårdt arbejde, er det så ligesom alle andre sprog hvor det selvfølgelig er hårdt at lærer gramtikken og sporgets udtalelse, eller tænker du også at man kan støde ind i andre problemer?.

Jeg vil blive glad hvis du gider at uddybe det lidt mere..igen mange tak for svar:))


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. juli 2015 af ahmadelkassem (Slettet)

Der er selvfølige altid nye udfordringer når man skal lære en ny sprog og iforhold til f,eks engelsk så skal du også lære de arbiske alfabet og hvordan de udtaleds. yderligere så kan en arabisk bogstav typisk have forskellige former når man læser en tekst, se vedhæftet fil som viser 2 bogstaver og hvordan de ændre form fordi de står enten i starten, i midten eller i slutningen. Det vil Altså sige at det danske alfabet har 28 bogstaver og ligeledes har det arbaiske alfabet også 28 bogstaver men dertil kommer de forskellige former.

Mange dansker fra den klasse jeg gik i lærte hurtigt alfabetet, men det var næremere udtagelsen og ordforråd der var svær. du kan også prøve at kigge på nedestående hjemmeside, den er egnet til folk der gerne vil lære arabisk, men den tager udgangspunkt i engelsk så jeg ved ikke hvormeget du kan bruge den.

http://www.madinaharabic.co/start_learning.html   

Vedhæftet fil:Udklip1.JPG

Svar #4
23. juli 2015 af HFNU (Slettet)

Ej 1000 1000 tak for hjemmesiden, og alt info:)) Det er virkelig dejligt at du vil dele ud af dine erfaringer.


Skriv et svar til: Angående arabisk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.