Engelsk

Fleet?

21. september 2015 af NeedHelpPlz (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej allesammen.

jeg er meget usikker på hvad der menes med fleet.

Jeg ha søgt på det, men der er åbenbart også noget fleet car og sådan noget.

Jeg oversætter det og der står flåde, men der hvor det står, står det i en fly sammenhæng.

????

Brugbart svar (1)

Svar #1
21. september 2015 af peter lind

Ordet flåde er ikke bare begrænset til fly.  Det hedder for eks. the english fleet, den engeske flåde. Man kan også tale om en flåde af biler på dansk.

Svar #2
21. september 2015 af NeedHelpPlz (Slettet)

så jeg har en graf hvor der står fleet på og det handler om fly er det så antalet fly?

Brugbart svar (1)

Svar #3

flåde angiver ikke noget bestemt antal. Det kommer an på præcist hvilken graf, der er tale om

Svar #4
21. september 2015 af NeedHelpPlz (Slettet)

men når der står fleet (flåde) er det så fly når det hele handler om fly? grafen viser hvor mange antal fleet der er lige nu hos Ryanair (fly virksomhed) hvad er der så ment med flåde? er det deres kapacitet af fly?

Brugbart svar (1)

Svar #5
21. september 2015 af LilanKahn (Slettet)

Fleet er mændge betegelse i den kontekst ala vogn park for en vognmand selv ordet siger ikke noget om hvor mange der er

Brugbart svar (1)

Svar #6

Man kan tale om Ryanairs flyflåde men flåde dækker ikke de enkelte fly. Hans fly kan til nød være delt op i flere flåder som for eks. indenrigs flåden og udenrigs flåden

Brugbart svar (0)

Svar #7
21. september 2015 af Stygotius (Slettet)

ad # 5,6

Er det virkelig så fantastisk svært at lære at skrive sammensatte navneord rigtigt på dansk???

Brugbart svar (1)

Svar #8
22. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Du er en bitter mand.....

Brugbart svar (0)

Svar #9
22. september 2015 af Stygotius (Slettet)

Jeg er da ligeglad, men det er interessant at se folk i midten og slutningen af 20erne stave som en tilbagestående 4.klasseselev.  Selv de simpleste ting magter de ikke.

Skriv et svar til: Fleet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.