Engelsk

please hjælp pleaaase :(

24. oktober 2015 af Hjælptilpsykologi - Niveau: 10. klasse

Jeg har skrevet en engelsk essay som handler om "Spending money on museums and art galleries is a waste of money". Den er ikke så lang, men jeg vil gerne have af vide om det lever op til kravene for en engelsk essay og engelsk grammatik :) 

sætter stor pris hvis i lige vil give det et kig, ellers hav en ellers vidunderlig weekend. 


Svar #1
24. oktober 2015 af Hjælptilpsykologi

er der ikke please nogle som vil hjælpe?? 

- det er simpelthen en forfærdelig hjemmeside....


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. oktober 2015 af Therk

Hvad er en forfærdelig hjemmeside?

Kan du uploade en .PDF-version af dit dokument?


Svar #3
24. oktober 2015 af Hjælptilpsykologi

TUSIND TUSIND TAK :) :) 


Svar #4
24. oktober 2015 af Hjælptilpsykologi

kan jeg også få noget feedback engang du lige har fået læst den igennem? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. oktober 2015 af Therk

Opsætningsmæssigt følger det vel kravene til et essay - dog bør du lægge mere tryk på at det er din mening og ikke en generalitet - jeg sidder som læser og forventer en kildehenvisning på nedenstående udtalelse, når du ikke senere uddyber den (fx hvis du bruger sætningen som en teaser):

Spending money on museums and art galleries is a waste of money. [...]

Derudover er det ikke entydigt hvad du mener:

The government should be spending money on medical care, hospitals or people that don’t have the money to live a chanceful life, instead of spending the money on museums and art galleries.

kontra:

The museums and art galleries should be free for public [...]

Hvem er det, der "spilder penge" på muséer og billedgallerier?

Du kan heller ikke blot konkludere noget uden argumenter. Du har sådan set kun fægtet med nogle "facts" som de udgives for at være i nuværende form og mangler at argumentere for din sag. Eksempelvis kan du sagtens uddybe dit udsagn herunder:

The most important reasons for attracting people to the artistic world, is for them to enjoy arts and get positive elements in life.

Du har også et tilfældigt placeret komma i anden paragraf: "[...] artistic world, is for [...]".

Jeg håber du kan bruge responsen.

\rule{7cm}{0.4pt}

 Et par yderligere kommentarer: Omend ikke direkte forkert, så er sammentrækninger ikke sædvanligvis hensigtsmæssige i formelle engelske tekster. Jeg ville anbefale eksempelvis at ændre don't til do not o.lign.

Er du på en Windows platform, så lad mig anbefale Bullzip PDF-printer - din nuværende printer ser ud til at kompilere dokumentet med et forkert "mellemrum" - de bliver læst som line breaks af Adobe Reader.


Svar #6
25. oktober 2015 af Hjælptilpsykologi

Tusind tak for hjælpen, jeg har prøvet at argumentere mere for sagen. 

Er det ikke meningen at en engelsk essay ikke skal være peronlig? :) 


Skriv et svar til: please hjælp pleaaase :(

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.