Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Meget utilfreds med problemformulering

05. december 2015 af Kramer91

Hej

Vores SRP-periode startede i dag og i den forbindelse fik vi selvfølgelig også udleveret problemformulering. Jeg har gennem hele processen haft god kontakt til mine to vejledere omkring hvilket emne jeg ville skrive om og hvilke tanker jeg gjorde mig angående dette. Til trods for det, blev jeg slemt skuffet i dag da jeg fik stukket problemformuleringen i hånden. Den lyder således:

1) Redegør for skoleskyderier som fænomen i USA med udgangspunkt i relevant sociologisk teori.

2) Foretag en analyse af budskabet i "Bowling for Columbine" med fokus på filmens virkemidler.

3) Vurdér hvorvidt en strengere våbenlovgivning i USA er muig med udgangspunkt i både politiske og kulturelle forklaringer.

Allerede i vores første vejledersamtale blev mine vejledere og jeg enige om ikke at inkludere Bowling for Columbine i min opgave, da det oftest er denne film der tages udgangspunkt i når der skrives om dette emne. Til trods for det har de valgt at lade Bowling for Columbine være det overordnede fokus i analysen. Det synes jeg er voldsomt frustrerende, men det er trods alt ikke min primære bekymring.

Det skal siges at dette emne er noget der interesserer mig meget og har gjort det i mange år, så jeg var ikke et sekund i tvivl om at det var det her jeg skulle skrive om. Min bekymring går dog på at jeg føler at denne problemformulering nærmest "tvinger" mig til at skrive 2 seperate opgaver parallelt med hinanden. Den redegørende del omhandler skoleskyderier og sociologisk teori der prøver at forklare hvorfor dette sker, hvorimod både den analyserende og vurderende del omhandler våbenlovgivningen og hvilke politiske og kulturelle årsager der ligger til grund for denne. Jeg synes det bliver et kæmpe problem at skabe et flow og en rød tråd hvor det hele bygger ovenpå hinanden, når de 3 spørgsmål beskæftiger sig med 2 forskellige ting.

Det blev så en længeres smøre, men mit spørgsmål er egentlig bare om jeg har grund til at være en smule utilfreds/skuffet, eller lægger jeg for meget i min bekymring omkring problemformulering.

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. december 2015 af duffduff (Slettet)

Hvis du er utilfreds, så skal du klage meget hurtigt, i det, at du ikke kan få den udskudt (før næste år). Som jeg læser det du skriver, så er det netop som du selv siger, en to-delt opgave. 

Held og lykke. 


Skriv et svar til: Meget utilfreds med problemformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.