Engelsk
SRP - nok engelskteori?
Hej alle jer elskværdige mennesker,
jeg er igang med at skrive srp (som så mange andre af jer), og jeg er lige nået til analysedelen. Jeg har om den amerikanske våbenkultur, og jeg har tænkt mig at analysere to taler, for hver side af våbendebatten.
Mit overordnede analyserende spørgsmål lyder således: "Analyser, ud fra selvvalgt materaile, diskussionen af våbenbesiddelse i USA. Inddrag begge sider af debatten".
Mit spørgsmål til jer er hvordan jeg skal gribe det an? Indtil videre har jeg tænkt mig at analysere deres diskurs vha. Laclau og Mouffes diskursteori/analyse, men jeg er kommet i tvivl om, om det er engelskfagligt nok, eller om det bliver for samfundsvidenskabeligt? Hvordan ville i gøre det?
På forhånd tak, en træt SRP skrivende
Svar #2
08. december 2015 af Stygotius (Slettet)
Du skal da finde påstande og argumenter og belæg hos begge sider i diskussionen.
Svar #3
14. december 2015 af Anderssam (Slettet)
Det er vel engelske tekster du vil analysere, så det viser vel din forståelse af det engelske. Yderemere hvis du læser Laclau og Mouffe på engelsk er det, det samme. Dog kan man ikke sige det er en "engelsk" teori.
Deres diskursteori er en politisk teori, som netop kan vise de diskusive kampe gennem en dekonstruktion.
Skriv et svar til: SRP - nok engelskteori?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.