Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP- Diskussion

11. december 2015 af Hjælpstx3g

Hej alle 

Jeg har fået stillet dette spørgsmål i min SRP "Diskuter om Kina fastholde dets momentum", der menes økonomisk. 

Jeg har selv nogle ideer om at man kunne snakke om demografi, miljøet og korruption, men de har ikke som sådan en teoretisk dimension, som jeg kan inddrage. Er det nogen der kan enten give mig et svar om det er et krav, at man skal have noget teori eller et forslag til hvordan jeg kunne gribe diskusionen an så den bliver fyldestgørende måske så jeg kan få et samfundsteoretisk tilgang til spørgsmålet.

Tak på forhånd 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. december 2015 af AnnaaP (Slettet)

Hvad er dit redegørende og analyserende spørgsmål og hvilke fag skriver du i? :)


Svar #2
13. december 2015 af Hjælpstx3g

Jeg skriver i samfundsfag og historie, og har redegjort for reformerne der ændrede økonomien til en mere markedsøkonomisk orienteret økonomi, analyseret hvorfor skiftet førte til vækst og skal nu diskutere overstående 


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. december 2015 af adsafadfdsafdasf

Hej,

Det er svært at komme med de perfekte guldkorn, da det er lidt uklart hvad opgaven helt præcist handler om, Men her goes: Du kunne måske diskutere hvad betingelser du mener der skal til, for at Kina kan fortsætte dets økonomiske momentum og dermed blive den førende verdensmagt. Hvordan vil Vesten og USA mon reagere på det? Kina er et af de lande der forbruger mest CO2 (i høj grad pga kul)men som det ser ud nu, så vil man I fremtiden som land være nødt til at omskifte til CO2-venlige forhold, for ellers går man fallit eller i det aller mindste risikerer man enorm økonomisk tilbagegang; vil Kinas manglende evne til at omskifte til CO2-venlige forhold bliver et problem økonomisk (det tyder det i hvert fald på, at det kan blive - hvis ikke de arbejder på det). Der er mange vinkler, der er spændende at diskutere :-) 

Held og lykke med SRP

Mvh 


Skriv et svar til: SRP- Diskussion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.