Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Fodnoter i bilagene? SRP

15. december 2015 af ukendtkunst (Slettet)

I min SRP henviser jeg på et tidspunkt til et bilag, hvor der er et billede af en analysemodel. Jeg skal jo skrive, hvor jeg har dette billede fra, men så er mit spørgsmål, om jeg må lave en fodnote i mit bilag? Eller hvor skal jeg skrive dette henne?

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. december 2015 af OnceUponATime (Slettet)

Du har vel analysemodellen fra dit bilag. Hvem har givet dig bilaget?

Er det et bilage fra din lærer: så henvis i fodnoterne blot til bilaget.

Er det et bilag du selv har fundet: henvis til hvor du har fundet bilaget henne, da du introducerede bilaget i din opgave. Herefter henvis til bilaget alene, når du ønsker at bruge noget fra det.

Svar #2

Jeg har selv fundet bilaget. Skal jeg henvise i en fodnote eller i selve teksten, hvor jeg introducerer bilaget? 

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. december 2015 af OnceUponATime (Slettet)

Første gang du nævner bilaget, skal du i fodnoten henvise til, hvor du har fundet den, og skrive "bilag 1" i samme sætning. F:eks. introducerer du den allerede i indledningen, eller i analysens indledning.

De resterende gange du bruger den, skal du blot henvise til den som bilag 1.

Lad os, for eksempel, sige, at du har fundet en berettermodel her fra Studieportalen som du ønsker at bruge.

I fodnoten skriver du:

BILAG 1. Studieportalen. d. 15.12.2015. OSV OSV OSV (kan ikke huske, hvad man præcist skulle skrive når det var en hjemmeside).

Herefter kald den blot bilag 1.

Svar #4

Mange mange tak for hurtigt og uddybende svar!

Skriv et svar til: Fodnoter i bilagene? SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.