Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Klagebrev SRP

10. februar 2016 af HJFKNSV (Slettet)

Hej!

Jeg skal skrive et klagebrev over min SRP. Vil høre om nogen ligger inde med et eksempel, så jeg kan få en idé om, hvordan den skal udformes.

Mvh.


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. februar 2016 af Stats

Har du snakket med din lærer om hvorfor du har fået karakteren som du er utilfreds med?

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
10. februar 2016 af HJFKNSV (Slettet)

Ja, det har jeg. Jeg har været til møde med dem i dag, men er endnu i tvivl om, hvordan han skal skrives, og hvor formel man skal være. Jeg har indtil videre skrevet dette: 

Klage vedrørende SRP-bedømmelse
Jeg, xxxx, ønsker at klage over karakteren, jeg fik givet for mit studieretningsprojekt d. 02.02-2016. Opgaven blev bedømt til et 7-tal, men jeg mener, at dette er en fejlbedømmelse, og at opgaven gør sig fortjent til et 10-tal af flere grunde:
            Kigger man først og fremmest på Uddannelsesministeriets karakterbekendtgørelse, vil man kunne se det store skel, der ligger mellem de to karakterer:
§ 3.  Karakteren 10 gives for den fortrinlige præstation, der demonstrerer omfattende opfyldelse af fagets mål, med nogle mindre væsentlige mangler. 
§ 4.  Karakteren 7 gives for den gode præstation, der demonstrerer opfyldelse af fagets mål, med en del mangler

 


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. februar 2016 af Stats

Problemet er, at det hurtigt bliver meget subjektivt (jeg syntes og jeg syntes...)

Hvordan og hvorfor mener du, at det kun er mindre væsentlige fejl? Har du noget at holde den op i mod? Altså belæg for din påstand?

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #4
10. februar 2016 af HJFKNSV (Slettet)

Belæg og påstande kommer så længere nede - som en faglig argumentation. Jeg er ikke nået så langt endnu. Men jeg tænkte, at jeg på eller eller anden måde, var nødt til, indledningsvist, at give udtryk for, at jeg er utilfreds med den givede karakter? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. februar 2016 af madsh18 (Slettet)

Nu ved jeg ikke, om du har sendt din klage afsted; men jeg har tidl. indgivet en klage over min afsluttende skriftlige eksamenskarakter i engelsk (3.g). Min opgave blev også bedømt til et 7-tal, men jeg fik den helt til ombedømmelse og fik ændret karakteren til 10.  

Jeg ved godt, det ikke er SRP, men en klage er en klage :-)

Det er vigtigt, at klagen ikke er et udtryk for din skuffelse. Censorerne er ikke dumme - de ved godt, når folk bare klager for at klage.

Mener du virkelig, at din opgave er blevet fejlbedømt, ville jeg - hvis jeg var dig - stille problemformuleringen op i mod din besvarelsen og argumentere for, at du har gjort alt rigtigt. 

F.eks.: "I problemformulerings 2. del står der, at jeg skal analysere for x. Kigger man på analysebesvarelsen for x, har jeg gjort dét og dét (som min vejledere fortalte mig) og inddraget relevant analyseteori/-metode. Jeg har endda[...]"

Det er en rigtig god idé at inddrage citater fra opgaven, så du helt nøjagtig kan vise 'ombedømmerne', at du har fulgt problemformuleringen til punkt og prikke. 

- Og sørg for, at klagen er velskrevet og akademisk (brug mange raffinerede ord xD)! Du må gerne vise, at du er skidesur over karakteren - bare det foregår i en god tone. 

Jeg har her vedhæftet min klage - mere skal der ikke til. 

Vedhæftet fil:KLAGE ENGELSK.docx

Brugbart svar (0)

Svar #6
19. februar 2016 af exatb

Det du har skrevet er udmærket. De grunde du angiver, skal anskueliggøre hvorfor elementerne i din opgave er "fortrinlige" frem for "gode", og hvorfor der er tale om "omfattende opfyldelse" af fagets mål, frem for at de bare er opfyldt.

Der er ingen grund til at belære dem om paragraffernes indhold. De er kendt i forvejen. Men du kan da godt tage dem med.

Det er nok en god ide at holde en formel tone hvis man skal i konstruktiv dialog med disse folk. Du gavner ikke din sag ved at råbe højt og være sur. Du har beskrevet din utilfredshed fint i starten. Men det er argumenter der skal til for at få ændret karakteren.


Svar #7
19. februar 2016 af HJFKNSV (Slettet)

Tusind tusind tak for jeres hjælp! Jeg har nu fået sendt klagen afsted - nu venter jeg blot i spænding. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
21. april 2016 af pigen001 (Slettet)

Hej, har du fået svar fra dem? ??

Skriv et svar til: Klagebrev SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.