Historie

Metodeafsnit

15. februar 2016 af JasminJu (Slettet) - Niveau: B-niveau
Hej. Nogen der har en ide om hvordan man laver en metodeafsnit i SSO opgaven ?
Altså hvis i har et eksempel jeg kan se vil det være meget rart :).

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. februar 2016 af Moderatoren

Hvad har du problemer med? Ved du ikke hvilke metoder, som du vil benytte?

Svar #2
15. februar 2016 af JasminJu (Slettet)

Nej er i tvivl om hvordan man skriver en metodeafsnit. Jeg ved ikke hvordan jeg skal præsenter mine kilder

Svar #3
16. februar 2016 af JasminJu (Slettet)

Hej jeg prøver lige igen.  Nogen der har en ide om hvordan man laver en metodeafsnit i SSO opgaven ?
Altså hvis i har et eksempel jeg kan se vil det være meget rart :).

Brugbart svar (0)

Svar #4
16. februar 2016 af Moderatoren

Brugbart svar (0)

Svar #5
16. februar 2016 af Stats

Arbejdsprocessen i historie er at man finder nogen kilder. Disse kilder anvender man kildekritik på. Alt afhængigt af hvor god din kildekritik er så får du en god viden. Denne viden beskriver kun et lille udsnit af virkeligheden (måske ikke engang virkeligheden). Dette anvender du til at kunne fremstille din SSO.

Det man anvender historien til, der er bl.a at kunne fortælle noget om fortiden. Man kan også anvende fortiden til at fortælle noget om nutiden. Det kan også være at du læser noget for at fortælle om de enkelte individer (og omvendt, at du læser noget om enkelte individer til at forklare om samfundet). Det kan være at du gerne vil finde ud noget om kulturen. Eller noget om naturen...

Historie faget har til opgave at forklare om udviklingen. Er der brud eller kontinuitet? og hvad er årsagssammenhængen? Det er her, hvor din kildekritik kommer i spil. Jo bedre den er, jo mere præcis vil din skriftlige fremstilling blive.

- - -

Mvh Dennis Svensson

Skriv et svar til: Metodeafsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.