Engelsk

Sprogopgave - hjælp tak

25. september 2017 af LailaAriana - Niveau: A-niveau

hej, har lige en sprogopgave jeg har brug for hjlp til, håber jeg kan få hjlp, og gerne med forklaringer. 

opgave 1

Nedenstående uddrag er fra talen “Address to the Nation on Immigration”. 

a) Find og skriv alle neksus (udsagnsled og grundled) i nedenstående sætninger.
b) Redegør for person, numerus (tal) og tempus (grammatisk tid) i hver neksus.

1. All of us take offense to anyone who reaps the rewards of living in America without taking on the responsibilities of living in America.
2. And undocumented immigrants who desperately want to embrace those responsibilities see little option but to remain in the shadows, or risk their families being torn apart.
3. Although this summer, there was a brief spike in unaccompanied children being apprehended at our border, the number of such children is now actually lower […].
4. Second, I’ll make it easier and faster for high-skilled immigrants, graduates, and entrepreneurs to stay and contribute to our economy, as so many business leaders have proposed.

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2017 af Mathias7878

Hej Laila

Prøv at lave opgaverne selv først, og så kan du spørge om hjælp bagefter, når du har prøvet dit bedste :)

- - -

 

 


Svar #2
25. september 2017 af LailaAriana

Jeg sværger på alt at jeg har lavet det jeg tror er rigtigt, men ville bare have at i måske gav et eksmpel med det første, så jeg kunne se om jeg var på rette spor eller ej ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. september 2017 af Stygotius

Du bliver da nødt til at komme med dine egne forslag først og derefter skrive hvad dit problem er.

Der står  i punkterne a) og b ) hvad du skal gøre.


Svar #4
25. september 2017 af LailaAriana

1. usdagnsles: take

grundled: all of us

Take: 1. person flertal, nutid

2. usdagnsled: want

grundled: undocumented immigrants 

Want: 3. person flertal, nutid

3. udsagnsled: was

grundled: there

was: 3. person, datid

4. udsagnsled: will make

grundled: I

Will make: 1. person ental, Førtid

problemet opstår ved når der står numerus, altså tal, hvad menes der med det, og er jeg på rette spor, på den måde jeg har lavet det?

det var sådan jeg forstod det. 


Skriv et svar til: Sprogopgave - hjælp tak

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.