Psykologi

Neuropsykologi

24. oktober 2017 af Cooljoan (Slettet) - Niveau: C-niveau

CASE

To pædagogstuderende i studiepraktik i en børnehaveklasse. 

Emma går på UCN i Hjørring. Hun er i gang med bacheloruddannelsen, og hun skal om få uger op til eksamen i VNT, som er et fag, hvor man skal bruge elementer fra værksted, natur og fra teknik. Emma går sammen med Line om at lave et udstillingsvindue, hvor man kan erfare, hvad de har lært i praktik.

Emma var i en børnehaveklasse, hvor de havde en projektuge om en uge i naturen. De var ved stranden, i skoven og også en tur inde i byen og se på en madudstilling, hvor man fremstillede madpakker til børn. Børnehaveklasselederen ville give børnene et mere nuanceret syn på, hvordan man laver madpakker, så de tilgodeser sundhed ud fra kostrådene.

Line var i en anden børnehaveklasse, hvor de havde et ugetema om legetøj før og nu. Klassen skal selv finde og lave legetøj, og hvert barn skal lave enten dukke af træ eller stof eller et køretøj: Tog, bil, arbejdsredskab. Eventuelt andre opgaver efter egen fantasi kan også komme i spil, for børnehaveklasselederen Helle er en avanceret pædagog, der lægger vægt på børns selvstændighed.

Line og Emma skal forene teori og praksis, så det er væsentligt, at de kan både teori og praksis. De gør sig nogle overvejelser over, hvor mange piger og drenge, der er i klassen med 28. Og desuden er der også forskel på alder. Nogle er 5 og andre er næsten 7.

Nogle er mindre sociale end andre, og der er selvfølgelig også forskel på interesser og så videre.

ud fra  denne case ved jeg ikke hvad jeg skal


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. oktober 2017 af Moderatoren

Hvordan lyder opgaven?


Svar #2
24. oktober 2017 af Cooljoan (Slettet)

som der står


Svar #3
24. oktober 2017 af Cooljoan (Slettet)

her er det jeg fik


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. oktober 2017 af Moderatoren

Der står i opgaven, at du skal anvende begreber fra det stof som, jeg formoder, at I har gennemgået.


Svar #5
24. oktober 2017 af Cooljoan (Slettet)

ja men hvad har det med casen at gøre, jeg har lavet mit mindmap


Skriv et svar til: Neuropsykologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.