Andre fag

Biologi eksamen på læreruddannelsen

23. november 2017 af Kaan* (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Jeg skal til biologieksamen her til januar, og skal lave 5 eksamensoplæg. Men jeg har brug for lidt hjælp til at vide om jeg gøre det rigtigt osv.

Håber i vil hjælpe...:))


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. november 2017 af AngelOneOne

Hvis du kommer med nogle eksempler på hvad du har gjort dig a tanker, så får folk bedre mulighed for at komme med indspark og forslag.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #2
01. december 2017 af Kaan* (Slettet)

Vi skal lave et læremiddel til krop og sundhed. Jeg har lavet et spørgeskema som jeg vil bruge som læremiddel.

Håber i vil læse den og give feedback

1)
Der bliver anbefalet at man spiser en bestemt mængde frugt og grønt dagligt. Hvor mange gram frugt og grønt er det? A) 200g, B) 400g, C) 600g.
600 gram. Der anbefales fra fødevarestyrelsen at børn over 10år skal spise 600gram frugt og grønt om dagen, og for at det kan lade sig gøre, bør det spises til hvert måltid.
2)
Hvad skal man helst drikke til sin madpakke? A) Saftevand eller Juice. B) Sodavand, C) Vand eller fedtfattig mælk.
Vand er det sundeste man kan drikke til din madpakke. Men fedtfattige mælkeprodukter såsom skummet- og minimælk kan også bruges.
3)
Hvor mange måltider er det anbefalet at man spiser om dagen?
A) 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider, B) 2 hovedmåltider og 2 mellemmåltider, C) 3 hovedmåltider og ingen mellemmåltider.
Fødevarestyrelsen råder til at man spiser tre hoved- og 3 mellemmåltider om dagen, både børn og voksne.
4)
Hvad er nøglehulsmærket? A) Sund madpakke, B) Usund madpakke, C) Ved det ikke.
5)
Hvor lang tid anbefales der at børn er aktive om dagen? A) maks. 10 min, B) maks. 30 min, C) Mindst 60 min.
6)
Hvilket er ikke ulhydrat?
a) Dissakkarider, b) Aminosyrer c) Kostfibre d) Stivelse
7)
Hvor findes kulhydrater i kosten?
a) det findes i mælk og yogurt, andre mælkeprodukter, b) katofffel, pasta andre produkter der indeholder gryn og mel , c) det findes i alle vores mad produkter.
8)
Hvad bruger kroppen kulhydrater til?
a) Kulhydrat bruges som brændsel til hjernen og musklerne. b) kulhydrat har ikke en stor betydning for kroppen, c) kulhydrat har ikke indflydelse på kroppens energiskifte.
9)
Hvad er protein?
a) Proteiner er et fedtvæv i kroppen. b) protiener er et stort molekyle som indgår i en lang række processer i kroppen c) Proteiner er kemiske reaktioner der sker i kroppen
10)
Hvor findes protein i kosten?
a) protein fndes primært i kød, fisk, æg. b) proteiner findes ikke i mælkeprodukter c) protein findes i fastfood
11)
hvilket af disse udsagn, er ikke et af de 8 kostråd?
a) Spar på fedtet – især fra kød og mejeriprodukter
b) Sluk tørsten i vand
c) Spis fisk og fiskepålæg flere gange om ugen
d) Spis frugt og grønt – 3 om dagen
 


Skriv et svar til: Biologi eksamen på læreruddannelsen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.