Engelsk

Hjælp til outline

27. november 2017 af linep1 - Niveau: 10. klasse

Hej

Jeg har brug for hjælp til ideer til min outline i engelsk. Overemnet er youth og jeg har valgt social medias som mit underemne. Jeg har nogle ting, som jeg gerne vil snakke om:

1. What is social media?

2. Positive and negative effects

3. What kind of influence do social medias have on self-esteem?

4. Is there a difference between Denmark and other countries?

Det vil være dejligt, hvis I kan komme med ideer til, hvad jeg kan skrive om, og måske hjælpe med at finde kilder :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. november 2017 af Moderatoren

Du skal skrive om de 4 ting, som du har listet op der. Har du problemer med at finde kilder? Hvor søger du henne?


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. november 2017 af labyrinthina

Jeg er helt enig med Jeppe - det er rigtig fine spørgsmål, dem skal du bare arbejde videre med. 

Hvis det var mig der skrev om det ville jeg nok kigge på: 

1) - hvad gør vi anderledes på sociale medier end ude i virkeligheden? Opfører vi os på andre måder, snakker sammen på andre måder, bedømmer vi hinanden efter andre kriterier... der er helt klart forskelle, men jeg tror også det er væsentligt at huske at for de fleste så har man venner på sociale medier som man også ser i virkeligheden. Der er overlap mellem det digitale og det analoge. Så man kan ikke bare være en helt anden person - men måske en lidt anden vinkel af samme person, fordi  der måske er nogen andre spilleregler og idealer på nettet. Der er nok også forskel på om vi taler twitter, facebook, instagram eller snapchat; de har alle sammen nogen forskellige rammer som påvirker den adfærd folk har på dem. 

2) - du kan eventuelt også kigge på god og dårlig brug af de sociale medier her

3) - det er der rigtig meget forskning i, men det kan godt være lidt kringlet at forstå. prøv eventuelt at starte med at kigge på nogle artikler der citeret et studie af at instagram er den værste for selvværdet - de har cirkuleret på diverse medier for ikke så længe siden. 

4)det er rigtig interessant - og jeg ved ikke helt præcist hvordan du vil besvare det, men diskussion af kultur og sociale medier lyder spændende. Måske kan du også se på at det er et af de steder hvor man kommunikerer meget/følger folk på tværs af kulturer så der måske er noget der er mere ens her end andre steder.. ellers så kan du også bare kigge på statistik over hvor mange der bruger forskellige slags medier fx. 


Svar #3
29. november 2017 af linep1

Tusind tak for hjælpen, Labyrinthina. Det er nogle gode forslag, du er kommet med.

Jeppe:

Ja, jeg synes det er lidt svært at finde kilder, for når jeg har snakket selvstændigt i 7 minutter, skal jeg snakke om mine kilder, så de skal være gode og troværdige. Jeg søger bare på Google, når jeg finder kilder. De skal alle være på engelsk.


Skriv et svar til: Hjælp til outline

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.