Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Forberedelse

05. december 2017 af desire123

Hey

Hvilken strategi vil i anbefale man gøre brug af ved skrive dagene? altså hvordan man starter fra punkt til punkt...f.eks. hvis man starter med Indledningen og derefter abstract... men er dog i tvivl hvordan jeg skal komme igennem det..nogen der kan hjælpe?


Brugbart svar (2)

Svar #1
05. december 2017 af Mathias7878

Lav først indledningen og abstractet til sidst. Anbsractet er jo en kort redegørelse for, hvad din opgave gik ud på og hvad du fandt frem til. Det er også svært at lave en god indledning, før man er færdig med at skrive redegørelsen, analysen og diskussionen.

- - -

 

 


Brugbart svar (2)

Svar #2
05. december 2017 af Egofaciens

Du skal ikke starte med indledningen eller abstract. Det skriver man til sidst, når man er helt færdig.

Start hellere med en af punkterne i din problemformulering, evt. det første, og arbejd dig dernæst igennem alle punkterne.

Jeg ville foreslå, at du holder dig til ét af punkterne, indtil du er færdig med dette. Det er selvfølgelig forskelligt, hvad der virker bedst for en, men jeg har erfaret, at det ofte kan ende meget rodet, hvis man styrter rundt mellem ens problemstillinger, og aldrig rigtig bliver færdigt med punkterne.  

Held og lykke med det.


Svar #3
05. december 2017 af desire123

#2

Du skal ikke starte med indledningen eller abstract. Det skriver man til sidst, når man er helt færdig.

Start hellere med en af punkterne i din problemformulering, evt. det første, og arbejd dig dernæst igennem alle punkterne.

Jeg ville foreslå, at du holder dig til ét af punkterne, indtil du er færdig med dette. Det er selvfølgelig forskelligt, hvad der virker bedst for en, men jeg har erfaret, at det ofte kan ende meget rodet, hvis man styrter rundt mellem ens problemstillinger, og aldrig rigtig bliver færdigt med punkterne.  

Held og lykke med det.

jo tak, men så du anbefaler man tager det fra punkt til punkt, eller hvordan? :-) 


Brugbart svar (1)

Svar #4
05. december 2017 af Egofaciens

Du skal naturligvis gøre, hvad der passer bedst for dig. Jeg har selv umiddelbart tænke mig at skrive opgaven i den rækkefølge, der passer bedst - men hvor jeg netop skriver ét punkt af gangen. På denne måde behøver man ikke hele tiden at gå tilbage til et halvfærdigt punkt.  


Brugbart svar (1)

Svar #5
05. december 2017 af Skaljeglavedinelektier

Jeg besvarede et spørgsmål af gangen, i den rækkefølge som jeg ønskede, at spørgsmålene skulle have i min opgave. Jeg fandt det rigtig rart at have færdiggjort de redegørende spørgsmål, teorien der lå bag, hvad jeg brugte i den analyserende og diskuterende del, først. 

Jeg synes også klart, at det er bedst at gøre et spørgsmål helt færdigt, hvis det er muligt, før man går videre til det næste for at bevare den røde tråd. Men sidder man lidt fast i et spørgsmål så gå videre til det næste.  


Skriv et svar til: Forberedelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.