Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
Bilag i SRP
Hej med jer!
Det er nu blevet SRP-periode for de fleste 3.g gymnasieelever, så jeg er selvfølgelig også gået i kast med min.
Jeg har i min problemformulering af min historielærer fået tildelt nogle bilag som jeg skal inddrage i redegørelsen. Jeg skriver i fagene historie og engelsk btw. Jeg har om 1. verdenskrig, og skal komme ind på nogle breve og beretninger skrevet af nogle af soldaterne under krigen - dette skal jeg gøre i min redegørelse for at understøtte noget fakta, og supplere det med noget fakta. Men jeg er lidt usikker på hvordan man helt præcist skal inddrage dem. Bilagene handler om 2 forskellige soldater, der 'oplevede' brugen af klorgas for første gang under 1. verdenskrig. Så skal jeg fx skrive: "Under 1. verdenskrig blev der også benyttet giftgas som våben mod fjenden. Giftgassen variede fra tåregas og sennepsgas til ligefrem dødelige typer som fosgen- og klorgas. En af de soldater der måtte være vidne til klorgassen var soldaten xx der kæmpede i xx (se bilag 1). Han beskriver hvor forfærdelig en oplevelse han havde ...". Er det sådan man skal gøre? eller skal jeg også komme med citater eller bliver det for analyse-agtigt? og må man godt skrive "se bilag" i parentes?
Skriv et svar til: Bilag i SRP
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.