Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP, psykologi, analysedelen

13. december 2017 af Vero0281

Hej!

Jeg sidder og skriver SRP om mobning, og formalia stresser mig helt vildt. Jeg har nok lavet i alt 10.000 fodnoter, fordi jeg blev trukket to karakterer ned i min SRO pga. manglende fodnoter, men nok om det.

Jeg skal til at opstille min analyse i psykologi, og jeg er helt blank. Min lærer siger, at det skal fylde cirka 4 sider i alt, men hvordan skal det opstilles? Jeg har to cases - skal jeg lave undertitler til dem hver især? Skal jeg gå kronologisk til værks, eller skal jeg bare skrive alt det, jeg har fundet ud af i én lang køre?

Noget andet er, at der i min opgaveformulering står, at jeg skal komme ind på gruppeperspektiv og individperspektiv og hvilke konsekvenser mobningen har for de involverede. Hvor meget skal det fylde? Kan jeg nøjes med at skrive et par linjer om det, eller skal jeg skrive hele analysen baseret på det? 

Mvh. mig, som er lidt småstresset.


Svar #2
13. december 2017 af Vero0281

Ja, tak, men jeg tror, at du har misforstået. Jeg er ikke i tvivl om fodnoter, det skrev jeg bare for at uddybe, hvor stresset jeg er over formalia.


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. december 2017 af Smut1

Jeg har aldrig selv skrevet en SRP (kun SSO), så jeg kender ikke de faktiske formalia.

Skal jeg lave undertitler?: Det ville jeg nok gøre, da lærer og censor, godt kan lide, at det er overskueligt og nemt at læse.

Skal jeg gå kronologisk til værks?: Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår hvad du mener, men kunne forestille mig, at kronologi ville vise manglende overblik. Der skal dog være en råd tråd i det, du skriver, så hvis det giver bedst mening at gå kronologisk til værks, så gør det.


Skriv et svar til: SRP, psykologi, analysedelen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.