Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP- dumper jeg?

01. februar 2018 af literallymel

Hej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem.

- For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*.
- For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt voldsomt panisk anfald 10 minutter inden den  skulle afleveres så jeg valgte bare at smide de resterende links ind).
- For det tredje er jeg hammer bange for at blive taget for plagiat, eftersom jeg har nogle længere afsnit, hvor jeg bruger én kilde (der er selvfølgelig henvist til kilden i slutningen af det afsnit, men min vejleder sagde lige dagen inden den skulle afleveres, at det ville være en god idé at sætte fodnoten efter første sætning og skrive "følgende afsnit er baseret på....."). 
- For det fjerde mangler jeg en del kommaer (jeg er typen som sætter kommaer til aller sidst)

Så mit spørgsmål til jer er, vil det trække ned når jeg har glemt alt det overstående? Og i så fald hvor meget?

På forhånd tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. februar 2018 af Roxanna

Du vil i hvert fald ikke dumpe på grund af mangel af sidetal, kommaer eller en halv litteraturliste. Det vil måske trække ned. Hvor meget, det aner jeg ikke. Men jeg forstår ikke hvorfor det skulle være plagiat, hvis du henviser til kilden til sidst fremfor i starten. :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. februar 2018 af JohanneKB (Slettet)

Hvordan gik det så, hvis jeg må spørge? :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. februar 2018 af Michel0 (Slettet)

Af hvad jeg ved, så skal der meget til for at dumpe fx at du kun har skrevet 3 sider, eller ikke er gået dybdemæssigt nok ned i opgaven (taksonomi)

Men hvis selve din opgave kommer rundt omkring på både det redegørende, analyserende og diskuterende niveau så er det ikke så slemt - men det vil selvfølgelig trække ned i den samlede vurdering tror jeg - men alt i alt er det også afhængigt af lærer/censor - om de er hårde eller gode...

Men ja, held og lykke :) 

Husk på, at hvis du ikke bliver glad for din SRP karakter, så skal du bare tænke, at du vil kompensere for det, og arbejde ekstra hårdt i dine andre fag, så du i det mindst får forbedret standpunktskarakterer og dermed dit snit... 


Svar #4
28. februar 2018 af literallymel

#2

Hvordan gik det så, hvis jeg må spørge? :)

Jeg fik heldigvis et 7-tal :) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. februar 2018 af Michel0 (Slettet)

Altså hvordan det gik mig?

Jeg synes det gik fint

Jeg havde lavet en dum fejl, som var temmelig betydningsfuld for opgaven, at jeg havde taget de forkerte værdier (værdier til for tidlige tidspunkter) for min starthastighed for min vandraket (skrev i matematik og fysik) 

hvilket så gjorde at mine målte resultater (gennem forsøg) var 3 gange så store som mine (beregnede)...

Jeg fik et stort 10-tal (selvom 10 er 10)

Men da sagde min ene vejleder, som også er min matematik lærer ( han sagde at jeg havde en hård censor)

Jeg er self meget glad, men det kunne have været fedt at have fået 12...

Men jeg er da glad for at du fik en karakter du er glad for :)


Skriv et svar til: SRP- dumper jeg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.