Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

KLAGE

06. februar 2018 af 12345hey

Hej mennesker :)

Jeg har i mit studieretningsprojekt fået 7, hvilket er et godt karakter, selvom jeg faktisk havde forventet mere. Dog talte jeg med mine vejledere, som sagde at det for det meste var cencoren som havde trukket mig ned over nogle ubetydelige ting i opgaven.

Derfor har jeg tænkt mig at klage, dog er jeg bange for at ryge ned i karakter. Hvor meget ville i anbefale at klage, og er det den samme cencor som retter opgaven igennem? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. februar 2018 af Audioholic

Karakteren 7 er en udmærket fornuftig karakter!

- Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at klage, så kan det sagtens hænde, at karakteren bliver lavere. I så fald, at din opgave skal bedømmes på ny, er jeg ret sikker på, at det er en ny censor. 

Du skal tænke på, at selvom SRP-karakteren vægter dobbelt - så er forskellen på 7 og 12 ikke så forfærdelig stor igen. Årskarakterer, eksamenskarakterer har jo samlet set meget større betydning for dit gennemsnit end SRP. (F.eks. vægter din årskarakter i historie også dobbelt ligesom SRP)

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at når man har forventet mere end det man fik, så kan det være surt lige i øjeblikket, men når du ser tilbage på det, så tror jeg alligevel, at et 7-tal var godt nok!

Jeg skal selvfølgelig ikke stå i vejen for dit ønske om at klage, men du efterspurgte nogle refleksioner på emnet - og dette var så mine ;-)


Svar #2
07. februar 2018 af 12345hey

Tusind tak for dit svar :) Jeg giver dig 100% ret i det du siger! Det var bare fordi, at jeg følte mig lidt uretfærdig behandlet af cencoren, så jeg følte mig fristet til at klage, men gider selvfølgeligt heller ikke at risikere at miste karakteren.

Skriv et svar til: KLAGE

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.