Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hvilke analyser kan jeg bruge?

14. februar 2018 af JensPeterol (Slettet)

Hvilke analyser kan jeg benytte mig af ud fra dette: Analyser hvilken betydning outsourcing har for virksomheden Bestseller og for tøjbranchen.

Jeg har allerede brugt PESTEL analysen.


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. februar 2018 af Anders521

Du kan også bruge SWOT eller Porter's five forces.


Svar #2
14. februar 2018 af JensPeterol (Slettet)

Har overvejet porters, SWOT kommer også ind - fylder dog for lidt. Er der andet jeg kan bruge, som gerne skulle kunne fylde et par sider.


Brugbart svar (1)

Svar #3
15. februar 2018 af Anders521

Ha' du mon overvejet at din analyse er måske ikke tilstrækkelig dybgående og derfor fylder den ikke så meget i opgaven?  


Svar #4
15. februar 2018 af JensPeterol (Slettet)

Det kunne godt være, men skal jeg så udelukke alt andet og kun fokusere på SWOT og Porters five forces?

Brugbart svar (1)

Svar #5
15. februar 2018 af Anders521

Det er op til dig. I nedenstående opgave anvendes tre modeller ... om Bestseller.

http://pure.au.dk/portal/files/36142323/Bestseller_Canada_Bestseller_s_entry_to_the_Canadian_market.pdf


Svar #6
16. februar 2018 af JensPeterol (Slettet)

Tusinde tak!


Svar #7
17. februar 2018 af JensPeterol (Slettet)

#5

Det er op til dig. I nedenstående opgave anvendes tre modeller ... om Bestseller.

http://pure.au.dk/portal/files/36142323/Bestseller_Canada_Bestseller_s_entry_to_the_Canadian_market.pdf

Dette hjalp meget til et af fagene jeg skriver i, nemlig VØ

Mangler dog noget hjælp til hvilke analyser jeg kan bruge ift til faget international økonomi, kan slet ikke finde noget. Denne gang skal jeg bare bruge en analyse til at svare på følgende: Analyser outsourcings betydning for tøjbranchen.


Svar #9
18. februar 2018 af JensPeterol (Slettet)

Tak, det kan i hvertfald bruges!

Er dog i tvivl om det ville være et krav at bruge noget analyse IØ mæssigt, altså med de metoder der er. (fx komparativ analyse)


Brugbart svar (0)

Svar #10
18. februar 2018 af Anders521

Med mindre din lærer har givet specifikke retningslinjer, så lad tvivlen komme dig til gode og gerne bruge metoder du mener er hensigtmæssige til opgaven.


Svar #11
18. februar 2018 af JensPeterol (Slettet)

Problemformuleringen er præcis som nævnt ovenfor, så der er ikke specifikke retningslinjer. Jeg må vel gå udfra, at det er op til mig, hvilke analyser der skal bruges. Ville bare sikre mig om der var nogen regler for hvilke analyser man skulle bruge i nogle tilfælde.


Skriv et svar til: Hvilke analyser kan jeg bruge?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.