Engelsk
Hjælp til fejlsætninger
Nogle der kan hjælpe mig med hvor fejlen ligger i denne sætning:
you find some people that lives
MANGE TAK
Svar #3
20. marts 2018 af OliverHviid
Ja, så vi har altså at gøre med en kongruensfejl da der står "lives".
Svar #4
20. marts 2018 af HFNU (Slettet)
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener..."lives", er vel flertal også...hvordan skal den korrekte sætning da lyde?
Svar #5
20. marts 2018 af OliverHviid
Der står: "you find some people that lives"
Da people er 3. person flertal, så bliver det jo "you find some people that live" (uden s)
Vi har altså at gøre med en kongruensfejl, dvs. uoverensstemmelse mellem subjekt og verballed.
Svar #6
Yes ....Jeg kan godt se det nu, tror jeg er smule træt måske.
Mange tak fordi du vil hjælpe
Svar #8
20. marts 2018 af Stygotius (Slettet)
Verber tilføjer -s i 3.pers., ENTAL, nutid og kun dér.
Svar #9
Okay ja ...men det jeg ikke forstår er sætningens helt præcise betydning, for betyder sætningen ikke:
I Rosas situation....
Rosa er vel ental...
Svar #10
20. marts 2018 af Stygotius (Slettet)
Hvad har Rosa ned noget at gøre?
Drejer det sig ikke om en sætning om nogen som bor et sted? Er ordet "people" ikke flertal?
Svar #11
21. marts 2018 af HFNU (Slettet)
#10. jeg tror ikke jeg har sagt at people ikke er flertal. Jeg forstår sætningen fra #7 som at det er i Rosas situation. Jeg er ikke helt er med på det du forklarer i #8....
Svar #12
21. marts 2018 af OliverHviid
Kan vi ikke få hele sætningen HFNU?? Desuden hvad er det helt præcist du ikke forstår ved Stygotius' svar i #8?
Svar #13
21. marts 2018 af Stygotius (Slettet)
Jeg svarede på problemet i sætningen fra #0 "you find some people that lives", -den som OIiver jo allerede havde svaret helt tydeligt og klart på.
Svar #14
21. marts 2018 af Rolf12 (Slettet)
Svar #17
21. marts 2018 af Rolf12 (Slettet)
Svar #18
21. marts 2018 af Stygotius (Slettet)
Kvifor skal vi vite ka Rolf gjør af pervers sex? Det er denne rare mannens eget ansvar.
Svar #19
22. marts 2018 af HFNU (Slettet)
#12 Jo selvfølgelig. Sætningen er fra svar#7 : in rosa's case
#10. jeg tror ikke jeg har sagt at people ikke er flertal. Jeg forstår sætningen fra #7 som at det er i Rosas situation. Jeg er ikke helt er med på det du forklarer i #8....Verber tilføjer -s i 3.pers., ENTAL, nutid og kun dér.
Jeg forstår godt Stygotius svar, at der skal være "s" på verber i flertal i nutid: Det er bare i forhold til : in rosa's case .....jeg ikke forstod reglen, desværre. Jeg har den korrekte sætning NU, men jeg forstår stadig ikke helt reglen.