Engelsk

Outline Internet

21. maj 2018 af Ryder - Niveau: 9. klasse

Hej folkens.

Jeg har om emnet the internet, som går under Social media. 

Mit problem er bare, at min lærer anbefalede, at jeg perspektiverede til Danmark og et engelsktalende land om internettet. Indtil videre har jeg skrevet lidt, om de 3 mest brugte medier sidste år. 2/3  af apps´ene er dog det samme (Fb og Twitter) , den eneste forskel er youtube og pintrest.  Men føler at det ikke er så godt. Så mit spørgsmål til jer derude er om I har nogen andre måder jeg kan perspektivere det til.

Sorry for den forvirrende tekst, på forhånd tak.

Her er mit outline indtil videre, hvis I har nogen flere ideer til hvad jeg kan skrive ved punkt 2. Så fyr løs

Tak på forhånd!

-Ryder

Outline Main topic: Social media

My topic: The internet

1. Why I chose this topic ? Fascinating ? Relevant ? Controversial

2. Some facts regarding the internet. ? Definition

3. Arguments for the opponents ? Less self-esteem ? Easy victim for pedophiles ? Cyberbullying

4. Arguments for the advocates ? New friends ? Easier to keep in touch ? Outlet


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2018 af confus

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du spørger om. Er det udelukkende din perspektivering eller hele din opgave? Jeg synes klart du skal vælge sociale medier, der kan noget forskelligt. På den måde kommer du bedre omkring hele emnet.

Fakta om internetet er utrolig bredt - Er det en del af en redegørelse eller for at sætte tingene i perspektiv? Hvis du skal bruge noget data, er det vel relevant at kigge på hvor meget tid, der gns. bruges dagligt.

En interessant tilgang til emnet kunne også være, hvordan virksomheder bevidst udvikler vanedannende produkter. Er vi selv i stand til at kontrollere den tid vi bruger? Er det moralsk forkert at udvikle produkter, der appelerer til vores psyke? 

Her er et uddrag af en bog, som hedder 'Hooked' som kommer ind på dette. 

http://zsoltbabocsai.org/hooked-book-summary/#sthash.12Zf05dL.dpbs

Håber du kan bruge mit svar til noget - tag hvad du vil :)


Svar #2
22. maj 2018 af Ryder

Har desværre lige afleveret dispositionen. Men tak for hjælpen ^^

Skriv et svar til: Outline Internet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.