Andre fag

Studiedesign

02. oktober 2018 af cbm1 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg vidste ikke helt hvor dette spørgsmål skulle placeres, derfor står det flere steder. 

Jeg sidder emd en artikel som besrkives som et epidemiologisk studiedesign. Dette er dog ikke en af de studiedesign vi har lært om (f.eks RTC, follow-up, randomiseret, eksperimentielle undersøgelser) mv. 

Derfor et mit spørgsmål nu, om et epidemiologisk studiedesign kan "høre ind" under et af de ovenstående, mere gængse, studiedesigns?

Håber det giver mening 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2018 af AngelOneOne

Hej,

Jeg har ikke umiddelbart hørt om epidermiologisk studiedesign som et selvstændigt studiedesign, men mere brugt som en samlet gruppe af de forskellige studiedesigns (nogle gange også omtalt som forskningsdesigns) der anvendes i epidemiologi som for eksempel case-studier, tværsnitsstudier, case-kontrol, kohorte, diagnostisk test, og randomiseret kontrolleret forsøg. Disse er alle studiedesigns/forskningsdesigns der anvendes i epidermiologi.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Studiedesign

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.