Engelsk

English sentence construction?

11. oktober 2018 af Palle130695 - Niveau: B-niveau
Hej

Nogen der kan hjælpe med korrekt udførelse af min ønskede sætning, og gerne med en kort forklaring herom?

Jeg ønsker at lave en sætning, hvor fx. min ven kommer hjem til mig, og fortæller, at han er blevet fyret fra sit arbejde. Jeg ved ikke, hvor længe han nåede at arbejde der, og jeg ønsker svar på dette.

Derfor spørger jeg ham, og jeg har 5 bud på rigtig udførelse af sætningen rent grammatisk:

• How long did you work there?

• How long have you worked there?

• How long have had you worked there?

• How long had you been working there? (Jeg tror selv denne er rigtig, da sætningen beskriver en tidsperiode i fortiden)

• How long have you been working there?
(Denne sætning tror jeg faktisk ikke kan bruges, da vi jo ved, at han ikke fortsætter med at arbejde der)

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. oktober 2018 af VietCoungVu

Jeg vil vælge

How long did you work there?

Det lyder simpelt og korrekt

Mvh Viet :)


Svar #2
16. oktober 2018 af Palle130695

Okay, men vil du tro, at "How long had you been working there" ikke kan bruges? Fordi vi jo taler om en tidsperiode i fortiden.

"How long did you work there?" lyder til at referer til et enkelt bestemt PUNKT i fortiden, mens "How long had you been working there" lyder til at referere til en bestemt TIDSPERIODE i fortiden.


Skriv et svar til: English sentence construction?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.