Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP: Strunge+Bowie+evt. punken(Engelsk A+Dansk A)

19. november 2018 af lampepåbordet

Hej!
Jeg skal her til december skrive SRP i Engelsk A og Dansk A om Strunge og Bowie samt evt. punken. Jeg vil sammenholde forskellige tekster og komme ind på deres iscenesættelse i form af Bowies Ziggy Stardust og Aladdin Zane samt Strunges Simon Lack.

Jeg har dog 2 problemer:
1. Bowies imponerende produktion er svært overskuelig for mig. Jeg har allerede valgt at fokusere på Strunges digtsamlinger "Livets hastighed" og måske "Skrigene!". Derudover måske også "Verdenssøn" i forbindelse med det performative. I forhold til Bowie overvejer jeg at tage udgangspunkt i albummet "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders form Mars" samt sangen "Space Oddity". Jeg overvejer også at kigge albummet "Low" igennem.
Dog er jeg ikke helt sikker på, om jeg har overset nogle gode værker fra tiden inden 1978, der er perfekte til en sammenholdning af Strunge og Bowie. Her ville et tip eller to modtages med kyshånd, idet det er svært at få et overblik trods mange sete dokumentarer haha.

2. Jeg har svært ved at stykke en problemformulering sammen, idet mine vejledere har forslået mig at fokusere mere på den litteraturhistoriske periode og hvordan danske forfattere har været inspireret af engelsk popkultur i perioden. Det lyder også som en fin idé, bare ikke for mig. Jeg er en ekstrem detaljeret person og ville nemt kunne skrive 40 sider med den problemformulering fremfor 20.
Derfor ønsker jeg at have mere fokus på Strunge og Bowie, hvilke strømninger, der inspirerede dem eller Strunge, og i diskussionen måske nærmere vurdere hvordan engelske subkulturer har haft stor betydning for Strunges forfatterskab. Her evt. med fokus på punken, Simon Lack osv.
Som det nok kan ses har jeg altså en idé med hvor jeg vil hen, men jeg har simpelthen svært at formulere en problemformulering ordentligt, og trænger lidt til et kreativt indspark. Det behøver ikke være en endegyldig problemformulering, men bare hvad du/i selv tænker kan give en hjælpende hånd på vejen mod en mere stram problemformulering.

Andre tips, råd og idéer modtages med stor glæde!
God mandag til jer alle.

MVH Stine


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. november 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Umiddelbart lyder det til at dit største problem er begrænsningens kunst.

Hvorfor ikke bare holde sig til Strunges inpiration fra punken og fra Bowie?

Prøv at se her, hvordan andre har grebet det an:

https://www.studienet.dk/s/?q=srp+michael+strunge+og+david+bowie


Skriv et svar til: SRP: Strunge+Bowie+evt. punken(Engelsk A+Dansk A)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.