Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til eventuelle problemstillinger HIS/ENG

26. november 2018 af Olliesk8

Har svært ved at udarbejde problemstillinger til min overordnede problemformulering. Jeg ved godt at SRP opgaveformuleringen ikke er frigivet endnu, men vil meget gerne have ordnet nogle problemstillinger på forhånd, så mine vejledere bedst muligt ved, hvad jeg gerne vil arbejde med! 

Problemformulering: “Undersøg hvorvidt slaveriet kan siges at være en hovedårsag til den amerikanske borgerkrig"

- Redegør for slaveriets ‘størrelse’ i den sydlige samfundsindretning, med udgangspunkt i observationer fra The Cotton Kingdom. Redegør også for historiske begivenheder i årene op til krigen; herunder præsidentvalget og dannelsen af konføderationen.

- Analyser de to taler gennem en sproglig, (komparativ analyse), med henblik på at undersøge og sammenligne hhv. Nord og Syds perspektiver på (..).  

- Vurdering Hvad mente man dengang? Hvad siger nyere kilder om slaveriet som hovedårsag? Brug viden fra analysen til at vurdere.

Giver det mening? Nogle gode idéer/indvendinger? Er selv i tvivl om den komparative analyse i engelskfaget, samt om min vurdering giver mening..


Skriv et svar til: Hjælp til eventuelle problemstillinger HIS/ENG

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.