Samfundsfag

SRP om i cannabis i samfundsfag og biologi

02. december 2018 af mariusenzo - Niveau: A-niveau

Hej alle. Jeg skal til at skrive om cannabis i biologi og samfundsfag. Jeg har styr på biologien. Men hvilke metoder eller teorier kan jeg bruge til det samfundsmæssige analysedel?


Brugbart svar (1)

Svar #1
02. december 2018 af MaiiDevon

Hvordan lyder din problemformulering?


Brugbart svar (2)

Svar #2
02. december 2018 af JulieW99

Jeg skrev AT omkring emnet. Jeg brugte Molins model til at undersøge hvorfor partierne forholdt sig som de gjorde til legalisering af medicinsk cannabis.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (2)

Svar #3
02. december 2018 af MaiiDevon

Jeg vil også foreslå at kigge på det politiske landskab, molins model, minerva modellen mm.


Svar #4
02. december 2018 af mariusenzo

Jeg for mine problemstillinger udleveret på onsdag. Men jeg har været meget specifik til mine vejleder om hvad jeg gerne vil skrive om. I biologi bliver det om hvordan cannabis påvirker nervesystemet, samt lovgivningen af cannabis i dag. i min analayse kommer jeg til at analysere forskellige gruppers meninger om cannabis, såsom politikkere, læger, forskere, biotikere og andre. Men hvad synes i ville være bedst at benytte i analysen? ville det være som du siger, molins model, minerva-modellen eller andre? Jeg er meget glad for jeres tilbagemedlinger! :)


Brugbart svar (3)

Svar #5
03. december 2018 af MaiiDevon

Jeg ville undersøge, hvordan de forskellige politiske partier forholder sig til legalisering af cannabis (evt. det politiske landskab) og hvorfor de forholder sig, som de gør (molins model). Man kunne i den forbindelse undersøge deres målgruppe (minerva modellen).

Hvis du anvender samfundsmæssige modeller, når du undersøger din problemformulering, vil du gøre brug af hypotetisk deduktiv metode.

En masse om samfundsfaglige metoder:

http://www.gf.dk/samfmetode.htm


Svar #6
03. december 2018 af mariusenzo

Mange tak! det vil jeg gøre!


Brugbart svar (0)

Svar #7
07. februar kl. 20:43 af crystal7h

Halløj

Jeg sidder 6 år senere og skal til at skrive om samme emne i mit SRP. Du har vel ikke tilfældigvis stadig din opgave liggende nogle steder?


Skriv et svar til: SRP om i cannabis i samfundsfag og biologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.