Historie

Rapport

28. marts 2020 af godmorgennn - Niveau: A-niveau

Ødelæggelsen af synagoger blev faktisk kun misbilliget fra kirkelige kredse, fra både protestantisk og katolsk side.

Ligeledes skabte ødelæggelsen af vinduer på jødiske forretninger og private hjem ikke generel fornærmelse. Åbent kritiseret, blev på den anden side, i alle dele af befolkningen, specielt blandt arbejderne, ødelæggelsen af materielle goder, for hvilke specielt arbejderne, har ingen forståelse. Der blev konstant lavet sammenligninger med de sparsommeligheds tiltag og affaldsindsamlinger og lignende, som er en del af fire års planen, og den tankeløse ødelæggelse af ejendom.

Fordi aktionen var i hænderne på partiet, hvilket selvfølgelig er generelt kendt blandt befolkningen, blev bevægelsens rygte også beskadiget, fordi ungdommen flere steder blev brugt til at gennemføre aktionen. Det blev derfor i flere tilfælde observeret at skolebørn tog del i knusningen af ruder og tilmed ildspåsættelse og destruktion af møbler og lignende.

I den forbindelse bør det bemærkes at metoden med at rapportere om aktionens forløb gennem pressen generelt set har skabt fornærmelse. Siden, som tidligere beskrevet, befolkningen i næsten ingen tilfælde deltog i aktionen, har den fortsatte påstand fra pressen om, at det var en spontan opstand fra folket, nærmest haft en latterliggørende effekt, på grund af det faktum aktionen var organiseret ovenfra, eftersom den overalt ensartede gennemførte aktionen var umiskendelig.

På den anden side blev bodsgørelseslovene, bekendtgjort af General Felt Marskal Göring, mødt med accept i hele befolkningen. På samme tid er der fremkommet få protester mod arrestationen af jøderne.

(Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå dette stykke, hvorfor reagerede borgerne som de gjorde mod partiet?)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2020 af Germanofil

#0

Lige inden jeg begynder: Nej, det er ikke for at være grov el. ubehøvlet, at jeg skriver følgende:
Hvis du præciserer dit spørgsmål en anelse mere, således der ikke kan opstå tvivlstilfælde om, hvad du mener, vil jeg da gerne hjælpe dig. Hvad mener du helt præcist med "hvorfor reagerede borgerne som de gjorde mod partiet"? For at understrege hvad jeg mener: Vil du gerne vide, hvorfor forløbet skabte foragelse, eller hvad ønsker du svar på?


Svar #2
28. marts 2020 af godmorgennn

Undskyld, ja hvorfor forløbet skabte foragelse


Skriv et svar til: Rapport

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.