Engelsk

REDEGØR FOR ENGLISHNESS?

24. maj 2020 af valdemarMAA - Niveau: A-niveau

Hej alle, 

Er der nogen herinde som kan forklare mig begrebet "englishness" eller måske bare hjælpe mig på vej til at forstå det? Har undersøgt nettet utallige gange men kan ikke finde noget omkring det.. 

På forhånd tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2020 af Stygotius

Det  er jo et begreb som i høj grad er blevet genstand for alle mulige fordomme og generaliseringer, så man skal passe meget på med at udtale sig om det. Det er meget farligt at sige at englændere er sådan og sådan.

Alligevel findes der bøger, skrevet af sociologer, der forsøger t give en videnskabelig beskrivelse af englændere. Jeg kan især anbefale Kate Fox "Watching the English" (2004/2014), som er et både meget humoristisk og strengt videnskabeligt værk (Forfatterne er leder af et sociologisk institut i London, og hendes far var det samme).. Imidlertid beskriver hun kun (nogle) englænderes adfærd og siger ikke at alle englændere opfører sig på den samme måde. Det er som sagt et område hvor fordommene lever frit og konstant får nye børn.


Skriv et svar til: REDEGØR FOR ENGLISHNESS?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.