Programmering

whitebox blackbox Akuttt!!!

13. oktober 2020 af nana2020

hej, jeg har brug for en forklaring om whitebox og black box, jeg har prøvet mig frem så meget håber nogen der kan hjælpe, jeg vedhæfter hermed opgaven


Svar #1
13. oktober 2020 af nana2020

her er den del med white,black box test


Brugbart svar (1)

Svar #2
13. oktober 2020 af Eksperimentalfysikeren

Black box test stammer fra elektronikken. Man undersøger et elektrisk apparat ved at sende strøm ind i det og måle, hvad der kommer ud. Ud fra det kan man sige noget om, hvad der er inde i apparatet. Man har lavet kasser til uddannelse i teknikken. Det er ofte sortmalede trækasser med nogle stik udvendigt. Deraf navnet.

I softwareudviklingen kan man teste et program ved at sende nogle data ind i programmet, og så se, om de data, der kommer ud, er de forventede data. Dette ligner de elektroniske teknikker, fordi man ikke ser ind i programmet, men kun programmet set udefra. Derfor kaldes disse tests for blackboxtests. Det er så naturligt at benytte betegnelsen whiteboxtests om tests, hvor man "lukker kassen op", altså går ind og ser på de enkelte programdele og deres samspil.


Skriv et svar til: whitebox blackbox Akuttt!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.