Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP, i biologi A og historie A?

09. december 2020 af Bejumi

Hej!

Jeg overvejer at skrive studieretningsprojekt i biologi A og historie A, med fokus enten på den spanske syge, eller på atombomberne over hiroshima og nagasaki, da jeg sytes det kunne være super spændende. Jeg er bange for, at jeg ikke kan få de to fag til at arbejde ordentligt sammen, men at det kommer til at blive en delt opgave, som generelt bliver meget redegørende. Er der nogen i dette forum, der har erfaringer med at skrive om disse emner, i de to fag? hvis der er, er der så nogle ting der er gode at vide, inden jeg låser mig fast på fagene og emnerne? kan det anbefales el. er det en håbløs opgave?

på forhånd tak for svar


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. december 2020 af ringstedLC

Brug søgefeltet. Jeg tror ikke, at du vil være den første med denne fagkombination og disse temaer.


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. december 2020 af DrNielsen

Uanset om du vælger strålingsskader eller influenzavirus(den spanske syge) kan jeg være behjælpelig. Nok mest om influenzavirus :-)


Svar #3
12. december 2020 af Bejumi

Tusinde tak, det er meget pænt af dig!! Jeg skal først skrive i marts, men jeg skal aflevere udkast til fag og skriveområde på onsdag:)

Jeg er lidt i syv sind, for jeg kunne godt tænke mig at have et forsøg eller en undersøgelse med i biologi-delen for at løft opgaven lidt, men jeg kunne forestille mig at det bliver svært hvis det handler om bakterier og virus.. Derfor har jeg nu også brystkræft inde i billedet (i biologi og dansk), for jeg har set, at man kan melde sig på et kursus på DTU, hvor man undersøger netop kræftceller, med henblik på at det skal bruges i en SRP. Men stråling er bestemt heller ikke ude af billdet!

Jeg snakker med mine vejleder i løbet af ugen, og så vender jeg tilbage!

endnu en gang tak!


Skriv et svar til: SRP, i biologi A og historie A?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.