Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP om Star Wars, Ringenes Herre, etc.???

06. januar 2021 af Mobu

Goddag!

Mange af de emner jeg har fundet vedrørende SRP fanger ikke min interesse - med undtagelse af SRP-emner som beskæftiger sig med popkultur i en eller anden art. 

___________________________________________________________

Følgende er serier, film og bøger jeg finder spændende (men er åben for alt!):

- Hunger Games

- Star Wars

- Ringenes Herre

- Handmaid's tale

- Diverse selvbiografier (Elton John, Michelle Obama...)

- (Er anime tilladt i en SRP?? (:   )

___________________________________________________________

Mine A-fag er:

Matematik A, Historie A, Engelsk A, Dansk A

Mine B- fag er: 

Tysk B, Fysik B, Kemi B

___________________________________________________________

Hvis folk har ideer til eventuelle vinkler vedrørende ovenstående emner eller hvis du/nogen du kender har skrevet om lignende, skriv gerne!! :)

Mvh. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. januar 2021 af Krollo (Slettet)

Ift. the Handmaid's tale kunne du tale om kønsroller og undertrykkelse af kvinder? Her kunne du måske inddrage fagene engelsk A og historie A.

Det ville være fedt, hvis anime var tilladt, men jeg tvivler på, at det er en god idé karaktermæssigt. Spørg din lærer eller vejleder :) Ellers kunne du f.eks. skrive om socialrealisme og ensomhed i Clannad i engelsk A og dansk A.

Men husk, at du skal inddrage et studieretningsfag! Hvis jeg ikke tager fejl, har du haft studieretningen Mat A, kemi B, fys B. Derfor skal du inddrage et af de fag, så vidt jeg ved (?).


Svar #2
10. januar 2021 af Mobu

#1 Jeg er faktisk ikke helt sikker? Jeg har hørt en masse forskellige ting, om at det er blevet ændret osv. osv. Min billedkunstlærer sagde eksempelvis til mig at dansk og historie talte, men igen, ikke sikker /:


Skriv et svar til: SRP om Star Wars, Ringenes Herre, etc.???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.