Andre fag

Hvordan gik kvote 2-prøven for jer?

23. april 2021 af mie1jespersen - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Jeg har lige været til kvote 2 prøve (KU) i dag, og jeg kan næsten ikke vente med, at få et svar. Dog føler jeg ikke, at det gik specielt godt, ikke på grund af sværhedsgraden, men fordi at jeg egentlig godt kunne have brugt noget mere tid (jeg er typen der godt kan dvale lidt ved opgaver). Jeg har "trænet op" til prøven i et par uger, så opgaverne var sådan relativt "kendte". Da der var 15 min. tilbage manglede jeg ca. 30 opgaver ud af 195 (antallet af opgaver inkl. deres underopgaver), og jeg svarede derfor uden, at rigtig læse ordenligt, hvad der stod på de sidste. 

Jeg håber ikke, at jeg er den eneste, der sidder med sådan en lidt tam følelse.

Hvis i har været til prøve, hvordan gik det så hos jer? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. april 2021 af Janne91

Jeg skal først på søndag og jeg er så nervøs. Hvilke syntes du var svære? Kan du komme med eksempler?

Svar #2
24. april 2021 af mie1jespersen

Hej Janne

Jeg fik sæt 7 og jeg synes faktisk ikke rigtigt, at der var noget der var svært. Dansk og engelsk kategorierne var noget nemmere end, hvad jeg havde forventet, og matematikdelen var meget varieret. Dog fik jeg nok mest om funktioner og ligninger, hvilket var okay. Der var ikke noget vildt svært, men det svære var helt klart tiden! Der er mange opgaver som man skal gennem inden for kort tid synes jeg. Det kan godt være, at der er ca. 60 opgaver, men der er også alle underopgaverne, så i alt skulle man principelt svare på 195 spm. Det synes jeg var ret udfordrende, og jeg fortryder, at jeg derfor ikke trænede opgavetyperne på tid mere. - Men det kan du jo nå. :)

Derudover kommer KU faktisk med deres bud på, hvor land tid de mener, at man burde bruge på de forskellige opgavetyper, hvilket er en god ide at læse gennem (og følge). De skriver også, at opgaverne går fra let til svære i hver kategori. :)

Hvad er det som du søger ind på? 
Det kunne da være fedt, at skrive lidt sammen evt? Jeg kender nemlig ingen andre, der skal søge kvote 2. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. april 2021 af Janne91

Okay. Hvilke funktioner og ligninger? Det troede jeg slet ikke var med, så det må jeg hellere få kigget lidt på. Ja, det er heller ikke meget tid der er sat af til hvert spørgsmål. 

Jeg søger ind på veterinærmedicin, hvad med dig? Det vil jeg gerne, jeg kender heller ikke andre, der har søgt kvote 2. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. april 2021 af Sofie1rasmussen (Slettet)

.


Skriv et svar til: Hvordan gik kvote 2-prøven for jer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.