Engelsk

Forklaring på "absolute adverb"

27. oktober 2021 af dennis13434 - Niveau: A-niveau

Hej derude. Nogen der kan forklare mig, hvad et "absolute adverb" er?


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. oktober 2021 af Stygotius

Jeg kender ikke begrebet et "absolut adverbium", kun absolutte komparativer, dvs. komparativer som ikke udtrykker en  sammenligning men kun en forholdsvis høj grad. Disse er ret almindelige på dansk men bruges dog også på engelsk om end ikke så hyppigt.

Eksempler på dansk er: "En bedre middag" og "En ældre mand" og "En større formue"

Eksempler på engelsk er:  "Against my better judgment" og "The younger generation".

I nogle grammatikbøger kan man se at de ikke findes på engelsk, men det er altså ikke rigtigt.


Svar #2
30. oktober 2021 af dennis13434

Har sætningen "he smiled warmly", hvor warmly er det absolut adverbium. Hvordan kan dette forklares? 

og tak for hjælpen


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. oktober 2021 af Stygotius

Hvad betyder "Har sætningen "he smiled warmly"" ???

Nej, det er det ikke. Jeg har jo forklaret dig at der ikke er noget der hedder  et "absolut adverbium".

Der er her tale om et mådesadverbium


Svar #4
31. oktober 2021 af dennis13434

Så prøver jeg at forklare det på en anden måde.

Tilgår man siden: https://www.grammarly.com/blog/adverb/?gclid=Cj0KCQjw8eOLBhC1ARIsAOzx5cFyCfAddjsouWwrvJLqXK9JN7QuGb3_3p0SMJx5PGB9vkZRoREd7vwaAuSSEALw_wcB&gclsrc=aw.d , kan det ses at der i bunden af siden står skrevet følgende: "an absolute adverb describes something in its own right" . 

Håber det hjælper 


Brugbart svar (0)

Svar #5
31. oktober 2021 af Stygotius

Ordene på den nævnte side "An absolute adverb describes something in its own right:"  er simpelthen blot nonsens og giver ingen mening og er, som  så meget anden varm luft, bare meget amerikansk.


Skriv et svar til: Forklaring på "absolute adverb"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.