Engelsk

Essay about music

20. marts 2022 af Annicca (Slettet) - Niveau: 10. klasse
Jeg har fået til opgave at skrive er kort essay om musik, og hvad det gør ved mig.
Er der nogen, der vil være så hjælpsomme og se på det, og eventuelt komme med feedback, hvis jeg har gjort noget forkert:
På forhånd tak.



Selve teksten:

I don’t really think I’ve a favorite music or a favorite artist.

I love listening to music, and I do it a lot in my spare time. When I’m home alone, I always turn up to the highest and find some rock or pop, because then I don’t feel “alone”.
When I study, I only hear some slow music - I wouldn't definitely be able to concentrate if I heard some rock or pop. Otherwise, if I'm exercising I only listen to pop, because I feel it gives me kind of more energy - some power maybe?

Music has great qualities of healing me as a person emotionally and mentally. I listen to music when I’m upset, sad, or even happy and glad - I can hear music whenever and whatever mood I’m in.

I can even listen to music at night when I can’t sleep.

I think I’ve found out that music makes me relax.

If I’ve to choose a favorite artist, then it may be Adela. I love her voice. Her songs are all good, especially her song from 2015: “Hello” - I really love this song. I clearly remember when it just came out in 2014 (at that time I was 10 years old), I remember I didn’t understand anything that she was singing, but still I loved it. Now when I’m older, I understand what she is singing about, and I even love it more.

One more of my favorite artists is Megan Trainor - I love her music too. I remember when her song “All about That Bass'' came out in 2014, my class and I at school had to make a dance show for our school. Some of my classmates picked the song “All about That Bass'', then we made a little dance to it - I learned the entire song in under a few hours, and since then I’ve heard it a lot of times



Furthermore, I believe music affects people in many ways. To me, music is more than just something to listen to, it’s something to feel - I can feel the music, not just listen to it, and I think I’m not the only one.

When I’m sad, I find a song that is sad, because I’ve learned that it is completely okay not to be okay or to be sad or upset sometimes. Music really helps me mentally.

Music is extremely important in my life and I really can’t see how I would be able to live the life I do now, without music.

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. marts 2022 af laura120

"I’ve a favorite music" - Enten er det ikke grammatisk korrekt eller så mangler du et ord

"I always turn up to the highest" - Det bliver lidt fordansket, tror at skrive "i always turn it up as high as possible" eller sådan noget. 

"then it may be Adela" - might passer bedre.

"but still I loved it" - "but i still loved it"

"I learned the entire song in under a few hours," - Det er lidt fordansket

"I even love it more" - I love it even more

"Some of my classmates picked the song" - "Chose" passer bedre

Generelt, så er det bare "fordanskninger" og grammatik fejl. God arbejde tho! 


Svar #2
20. marts 2022 af Annicca (Slettet)

#1

OK - det vil jeg så tage med.
Mange tak for hjælpen. :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. marts 2022 af Stygotius

1..Svaret i #1 er både rigtigt og forkert.

2  For det første er "favorite" amerikansk, ikke engelsk. Her hedder det "favourite"

3  Man kunne sige "I always turn the music up to the loudest level possible"

4  "If I’ve to choose a favorite artist, then it may be Adela".  Som jeg har sagt før, bruger man ikke sammentrækning af "I have" til " I've når dette verbum bruges  som et hjælpeverbum.

5  Der eri intet forkert i "Some of my class mates picked the song"

6  "I learned the entire song  in  under a few hours"  er ikke det mindste "fordansket" men helt i orden.

7  I denne sammenhæng er "may" lige så godt som "might"

8  Der er et par glosefejl (one more of my favurite artists" burde være (Another of my faourite atists is...")  men næsten ingen grammatiske fejl.

9  Desuden burde "I think I’ve found out that music makes me relax." ændres til "I think I’ve realised that music....."


Svar #4
20. marts 2022 af Annicca (Slettet)

Tusinde tak for hjælpen. :)

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. marts 2022 af Stygotius

Selv tak, og jeg beklager mine 12 tommelfingre.


Skriv et svar til: Essay about music

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.