Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

DISKUSSION?

05. april 2022 af pleasesaveme

Hej, jeg skriver SRP i fagene engelsk A og historie A 

Jeg skal diskutere følgende: 

Diskuter, hvordan ”The Stolen Generation” har påvirket det australske samfund, samt hvad nutidens Au-stralien har gjort for at råde bod på historien. Inddrag bl.a. den tidligere australske premierminister Kevin Rudds ”Apology to Australia's Indigenous Peoples” fra 2008 og hjemmesiden ”Stolen Generations’ Testi-monies”. 

For info så handler begrebet The Stolen Generation om halvaborigine og halv hvide børn, der blev tvangsfjernet af Australiens stater/myndigheder, fordi de skulle blive assimiliseret ind i Australiens hvide samfund og "beskyttes" fra dem selv

Mit spørgsmål er: Hvordan skal jeg diskuterer? Jeg kan ikke se for og imod argumenter ift. det jeg skal diskuterer. Min vejleder sagde: Du kan skrive, at på den ene side har de gjort dette, og på den anden side har de gjort dette….inddrag gerne flere ting…. Det giver bare ikke mening for mig. Kom gerne med eksempler på hvad jeg kan gøre <3

PS Hvis du ikke har tænkt dig at hjælpe så undlad at svare på spørgsmålet. Jeg gider ikke flabede kommentarer :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. april 2022 af hillstrøm

du kan måske kigge på, at i mange år nægtede regeringen at give en national undskyldning, men gjorde det senere -

https://aiatsis.gov.au/explore/stolen-generations

du kan også se på, at mange australiere benægtede historien, men mente at børnene blev reddet -

og at parlamentet lovede, at det aldrig ville ske igen, men at flere børn bliver fjernet i dag - dog under andre omstændigheder / af andre årsager -

https://www.creativespirits.info/aboriginalculture/politics/stolen-generations/a-guide-to-australias-stolen-generations#denying-history-not-stolen-but-rescued

og måske også noget med, hvad man fra officielt hold ville opnå og hvad det i virkeligheden medførte


Svar #2
05. april 2022 af pleasesaveme

Tak det var meget inspirerende, men hvordan ville man diskutere det? 


Skriv et svar til: DISKUSSION?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.