Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Metode i engelsk

04. juni 2022 af erik2649

Jeg skal til SRP-forsvar, hvor jeg skal snakke om basal videnskabsteori og metode.

I mit projekt har jeg skrevet om den amerikanske opioidkrise, hvor jeg har analyseret scener fra en serie (Dopesick). Min analyse fokuserer ikke så meget på det filmtekniske, men mere på det samfund der bliver skildret, og hvordan det stemmer overens med min teori fra mit andet fag. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken metode jeg har brugt til at analysere scenerne?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2022 af MandenMedMangeHatte

Hvordan forventer du vi skal gætte os til hvilke metode du har brugt? Det må du da selv vide!


Brugbart svar (1)

Svar #2
04. juni 2022 af Esse1

Hej!

Dette er ikke til så meget hjælp, men jeg har selv i min SRP skrevet om opioidkrisen i USA, hvor jeg har analyseret romanen "Dopesick" i stedet for serien, og fokuseret på hendes fremstilling af medicinalindustriens rolle i krisen.

Synes bare det var sjovt at støde på en, der næsten har skrevet det samme som mig:)

Men jeg kan lige prøve at hjælpe:

Tit er de metoder vi bruger i engelsk de samme som i dansk, derfor burde din opgaveformulering hinte i retning af en bestemt metode du skal bruge. Men i og med du har analyseret et medie, går jeg ud fra at det bare er en filmanalyse, der er din metode. Du har nok fortolket på de scener i serien og fået en bestemt forståelse af det, derfor, hvis jeg ikke tager fejl, ville jeg tro at det går under den hermeneutiske metode inden for videnskabsteori, men er ikke stensikker på dette. Jeg er ligesom dig stadig igang med at forstå hvad alt dette videnskabsteori går ud på:))

Håber det hjælper, og held og lykke!


Brugbart svar (1)

Svar #3
05. juni 2022 af kravlundis

Man kunne vel også argumentere for at det er en form for kvalitativ metode - men måske er det problematisk, eftersom serien "Dopesick" vist nok er "faktion" og ikke ren fakta.

Skriv et svar til: Metode i engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.