Psykologi

Hjælp prisættes- til taksonomi… det haster

07. august 2022 af Pizzasmagergodt - Niveau: B-niveau
Hej:)  jeg har en tværfaglig opgave jeg skriver i fagene psyk b og Sam b. Jeg har brug for hjælp til at se om jeg stiller mine underspørgsmål korrekt i forhold til de 3 niveauer indenfor blooms taksonomi, redegørende,anlyserende/diskuterende. Jeg er mest i tvivl ift mit sidste underspørgsmål.

Jeg har lavet følgende problemformulering :

Hvilke risici kan omsorgssvigt medføre og hvilken påvirkning i det politiske system har denne form for cases haft i forhold til udviklingen af lovgivningen på området ?

1. Underspørgsmål. Redegør for den universelle velfærdsmodel brugt i Danmark, og begreberne ‘omsorgssvigt, samt resiliens ud fra Kari killens begrebsdefinition ?

2. Hvordan kommer resiliens til udtryk hos Elisabeth i den medieomtalte case:” Ærø-pigerne”, og hvilke risikofaktorer og konsekvenser har den omsorgssvigt hun har været udsat for, medført i hendes voksne liv?

3. Diskuter i forlængelse af den universelle velfærdsmodel hvorvidt, og i så fald om casen med: “Ærø- pigerne” har medvirket til en udvikling af lovgivning på området? Passer min problemstillinger til problemformuleringen ?

Det jeg mener er hvis man svarer på underspørgsmålene fyldestgørende i sin synopsis, vil man så have besvaret den ‘ overordnet problemformulering ? Hvis ikke, tager jeg med taknemmelighed imod rettelser/grammatiske fejl mv. til mine 3 spørgsmål. Mange tak til dig der svarer, det er en rigtig stor hjælp for mig. synopsen er skrevet i psykologi og sam b

Svar #1
07. august 2022 af Pizzasmagergodt

Nogle der kan give mig 1 svar….?

Brugbart svar (0)

Svar #2
08. august 2022 af Moderatoren

Giv dine indlæg en sigende titel. På den måde er der større sandsynlighed for, at lektiehjælperne kan finde dine spørgsmål.


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. august 2022 af MandenMedMangeHatte

#1 Du har ikke krav på at få et svar. Det hjælper heller ikke at du skriver "det haster" i din titel. Husk at folkene der hjælper herinde dig gratis og bruger deres egen fritid på det.


Skriv et svar til: Hjælp prisættes- til taksonomi… det haster

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.