Historie

Holocaust

15. november 2022 af julieded (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej har et spørgsmål i forhold til Holocaust,,Hvilke konsekvenser fik Holocaust for eftertiden.


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2022 af Moderatoren

Hvordan har du selv prøvet at finde ud af det? Og hvilke ting er du selv kommet frem til?


Svar #2
15. november 2022 af julieded (Slettet)

Jeg har prøvet lidt selv, men er mere kommet frem til hvilke konsekvenser de individer fik og ikke samfundet.


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. november 2022 af Moderatoren

Så du vil undersøge, hvilke konsekvenser det fik for samfundet? Hvilket samfund er det? Og hvad mener du helt konkret med konsekvenser?


Svar #4
15. november 2022 af julieded (Slettet)

Hvilke konsekvenser fik holocaust for eftertiden. Her mener jeg Tyskland som samfund og med konsekvenser mener jeg  hvilken effekt har der været efter holocaust, altså hvad gik dårligt  -  hvad belv øddelagt for samfundet.


Brugbart svar (1)

Svar #5
15. november 2022 af Moderatoren

Det lyder, som et ret svært spørgsmål, som er svært at finde kilder til. Har du mulighed for at undersøge noget andet? Har du fået stillet nogle kilder til rådighed af din lærer? Eller hvad går opgaven ud på?


Svar #6
15. november 2022 af julieded (Slettet)

Nej, har ikke fået nogen kilder af min lærer og er i gang med en projektopgave og det er en af mine problemformuleringer, jeg er ikke sikker på om jeg må lave om på problemformuleringen 


Brugbart svar (1)

Svar #7
15. november 2022 af Moderatoren

Prøv at se denne hjemmeside: https://folkedrab.dk/artikler/tysklands-erindring-af-holocaust
- Måske kan du bruge det?

Og se mere i sidemenuen. Jeg ved dog ikke, om det er for svært for dig. Det må du finde ud af :) 


Brugbart svar (0)

Svar #8
15. november 2022 af Justitia

Linket anført i #7 er irrelevant for besvarelsen af opgaven.

Du får ét hint Julieded...

FN


Svar #9
15. november 2022 af julieded (Slettet)

Sorry men har ikk’ nogen idé

Brugbart svar (1)

Svar #10
16. november 2022 af Moderatoren

Ja, det er et meget svært spørgsmål. Jeg tror, at du må lave om i din problemformulering – hør lige din lærer om det.

 


Brugbart svar (0)

Svar #11
16. november 2022 af Justitia

Har du selv lavet problemformuleringen?


Svar #12
16. november 2022 af julieded (Slettet)

Ja

Brugbart svar (1)

Svar #13
17. november 2022 af Justitia

Så skal du i hvert fald specificere problemformuleringen. 

På nuværende tidspunkt lægger spørgsmålet (anført øverst) klart op til, at man skal inddrage det øgede fokus på menneskerettigheder efter 2. verdenskrig eller/og oprettelsen af Israel.

Derfor fik du hintet; "FN".


Brugbart svar (1)

Svar #14
17. november 2022 af Justitia

Moderatoren har ret i, at spørgsmålet er "svært" (forudsat at du går i 9. klasse.).


Skriv et svar til: Holocaust

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.