Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til SRP med Biologi A

02. december 2022 af platonsdiciple

Hey derude,

Er der nogen, der har nogle gode ideer, til hvad man kan skrive SRP om med Biologi A?

De fag jeg kan kombinere med er:

Billedkunst C

Design C

Mediefag C

Samfundsfag C

Religion C

Oldtidskundskab C

Kemi B (helst ikke)

Engelsk B

Dansk A

Matematik A

Historie A

Jeg har mulighed for at lave vævs analyser ift. kræft diagnosering (histologi), men jeg er også interesseret i emner såsom 'det hvide snit', altså noget med gamle kirugiske indgreb, og behandlingen af psykiske sygdomme. Hvis nogen har nogle ideer til design eller billedkunst, ville det være super.

På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. december 2022 af Moderatoren

Her på Studienet kan du se mange eksempler på emner (gratis):

https://www.studienet.dk/srp/biologi


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. december 2022 af Christianfslag

Umiddelbart er de bedste kombinationer med biologi hhv. Bio/Kem, Bio/Mat, Bio/Hist og Bio/Samf.

Når du ænsker at finde et godt emne, så tag udgangspunkt i en undren, som du selv synes ville være spændende at undersøge.


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. december 2022 af Amal5426

Jeg skrev i Biologi og Dansk.

Biologidelen handelde om at undersøge et emne indenfor Biologi selvfølgelig. I Dansk delen skulle jeg skrive en videnskablig artikel der f.eks ville kunne findes i illustreret videnskab eller lign. Efterfølgende skulle jeg lave en analyse af min artiekl med virkemidler osv. Det synes jeg var en virkelig fed kombination!


Skriv et svar til: Hjælp til SRP med Biologi A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.