Andre fag

Fravær

05. december 2022 af SkolleNørd - Niveau: A-niveau
Hej
Kan man få lvovligt fravær hvis man skal til sin tætte familirmedlems begravelse?
Skal man tale med nogle for dette?

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. december 2022 af MentorMath

Hej,

Så vidt jeg ved, så er der ikke noget, der hedder lovligt fravær på gymnasiet. Det bør i stedet være op til den enkelte lærers beslutning at afgøre, hvorvidt en situation eller bestemt omstændighed ligger til grund for ikke at notére fravær for en manglende tilstedeværelse. Jeg kender ikke de specifikke regler på området, men jeg ville henvende mig til de lærere du har de pågældende timer. Enhver lærer bør efter min mening i en sådan situation altid give fri. Hvis ikke læreren har forståelse for det og vil give dig fravær, ville jeg henvende mig på skolens kontor. Hvis heller ikke de har forståelse, er der mulighed for at gå videre til ledelsen med det.


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. december 2022 af Christianfslag

Kriterierne for godskrevet fravær afhænger fra gymnasium til gymnasium. Jeg vil ikke regne med at få godskrevet fravær for at deltage i en begravelse, men hvis du tilkendegiver denne årsag på Lectio, vil den ikke have negativ indflydelse på hvorvidt du får advarsel for for meget fravær.


Skriv et svar til: Fravær

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.