Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til SRP om study drugs i USA!

27. februar 2023 af winner123

Hej allesammen,
Jeg skal snart skrive SRP i kemi A og engelsk A om study drugs i USA (kan også kaldes performance enhancing drugs, kært barn har mange navne). Jeg vil gerne fokusere på brugen af study drugs blandt studerende i USA dvs. elever der går på high school/college/university etc. I kemi inddrager jeg et modelforsøg (analyse af koffeinindhold i energidrik), forklarer virkninger og bivirkninger ved study drugs, går i dybden med de aktive stoffer i study drugs'ene. I engelsk tænker jeg at inddrage Netflix dokumentaren: Take your pills, analysere nogle artikler om study drugs, redegøre for den Amerikanske kultur / samfund med fokus på deres uddannelsessystem, forklare begrebet: The American Dream. 
Jeg har fundet nogle gode bøger til kemi delen. Nogle anbefalinger til bøger om den amerikanske kultur??
Nogen der har nogle gode ideer til, hvad jeg ellers kan inddrage i min opgave som er relevant for mit emne og vil gøre min opgave spændende at læse??
PS: Hvad tænker I man SKAL gøre i en SRP for at score 12-tallet? :))


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. marts 2023 af SRPstudent

Det lyder som om, du har allerede har en god idé om, hvordan du vil strukturere din SRP, og det er fantastisk at høre, at du allerede har fundet nogle gode bøger til din kemi del. Når det kommer til den amerikanske kultur, kan jeg anbefale følgende bøger:

"The Unraveling of America" af Wade Davis
"The New Jim Crow: Mass Incarceration in the Age of Colorblindness" af Michelle Alexander
"Hillbilly Elegy: A Memoir of a Family and Culture in Crisis" af J.D. Vance
"Educated: A Memoir" af Tara Westover

Disse bøger kan give dig en bredere forståelse af den amerikanske kultur og samfund, som kan være nyttige i din engelsk del af SRP'en.

Når det kommer til at score et 12-tal i SRP, kan jeg desværre ikke give nogen garanterede opskrifter, da bedømmelsen afhænger af mange faktorer, såsom opgavens originalitet, dybde, klarhed og struktur, samt din evne til at analysere og trække konklusioner. Det er vigtigt at være grundig i din forskning og at bruge forskellige kilder og perspektiver. Du bør også overveje at præsentere din SRP på en klar og engagerende måde, og bruge relevante og velformulerede eksempler for at understøtte dine argumenter.


Skriv et svar til: Hjælp til SRP om study drugs i USA!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.