IT

TInspire leje

14. april 2023 af StoreNord - Niveau: A-niveau

Som matematikhjælper på Studieportalen og Røde Kors og mit lokale Frivilligcenter har jeg brug for at kunne hjælpe elever med deres TI Nspire CX CAS software på computer (Windows, Mac og Linux).
TI Nspire CX CAS Student Licens (1 år) 2023 version kan af studerende lejes for 195 kr om året.
Jeg ved ikke, hvad forældre og lektiehjælpere skal betale?
Jeg forestiller mig, at det vil være betydelig dyrere for en privatperson som mig, så jeg er betænkelig ved at kaste mig ud i at betale det selv.
De 195 kr om året ville jeg nok betale selv, men jeg tror ikke rigtigt på, at en organisation vil bakke mig op økonomisk.
Og når studerende vil købe det, spørges der jo altid om, hvilken skole man går på.
Er der nogen, der kan hjælpe mig?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2023 af AngelOneOne

Hej,

I følge: https://www.rhs.dk/info-til-dig-der-er/nuvaerende-elev/hhx-elev/software-til-matematik/ skulle derr også findes en 'evig licens' til omkring 600,-, men jeg har ikke lige kunnet finde nogle der sælger dem.

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #2
03. juni 2023 af StoreNord

Nej. De ca 600 kroner er for 3 års leje. Evighed koster vist over 1000.

Det ser dog ud til, at de 195 kroner også gælder for andre end studerende, så en nu har jeg lejet TI'nspire for et år. Jeg har dog ikke haft flere at hjælpe med TI'nspire.  :-)
Jeg fik en måneds prøvetid, som jeg brugte på at øve mig. Jeg venter jeg med at aktivere den, så den kan holde til næste sommerferie.

I melemtiden er jeg begyndt at passe bedre på de gamle computere, jeg har med MsOffice, så jeg kan bruge WordMat.

På min Ubuntu Linux kan jeg ikke bruge nogen af dem. Dèr kan jeg så bruge Maxima, som jo også bruges bag kulisserne af TI'nspire og WordMat.

Jeg synes også, jeg har set tilbud om at man kan bruge TI*nspire online! Og så ville det jo løse problemet med de forskellige computersystemer.
Måske kunne licensen så også være mobil?


Skriv et svar til: TInspire leje

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.