Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Plagiat

17. juni 2023 af Nn24
Hej jeg skal op til SRP lige om lidt og jeg har fundet ud af, at jeg har glemt fodnote i en indledning. Jeg kan sagtens indrømme, at jeg har fået inspiration og skrevet lidt af. Jeg har derfor sat teksten ind på google også kom siden frem, som jeg har taget det fra. Det var meningen, at jeg ville sætte fodnote og skrive inspiration, men var i tidspres. Jeg vil lige sige at mange har mit emne, så det er ikke usandsynligt, at der er noget, der er blevet skrevet før.

Derfor vil jeg spørge, hvad gør jeg? Får jeg plagiat samt får -3 eller skal jeg nævne min fejl til eksamen. Dog skal det siges 3 sek efter ringede jeg til skolen og sagde der var små fejl i min SRP, kan det rede mig?
Ps. Gerne svar fra en SRP censor ellers er alle velkommen

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2023 af Justitia

Det finder du snart ud af.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juni 2023 af FTa

Hvis du har glemt en enkelt fodnote i indledningen, så synes jeg det er ret voldsomt at blive dumpet på det. Jeg ville tro at hvis det eneste du har gjort er at glemme én fodnote, så går det nok. Det kan potentielt blive en anden sag, hvis du ikke har omskrevet teksten tilstrækkeligt. Men jeg tror det går, så længe du ikke har adskillige sætninger der er ordrette med din kilde.

Det er bare hvad jeg tror, så om din lærer/censor tror det samme, kan jeg ikke vide.


Skriv et svar til: Plagiat

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.