Studieområdeprojekt (SOP)

SOP hash og nervesystem

26. november 2023 af madsdok
Jeg brug for hjælp til min SOP. Har fået følgende at jeg skal redegøre kort for nervesystemets opbygning Hvir jeg efter skal give en grundigt redegørelse for cannabis på virkning på nervesystemet og de receptorer der for canabiioid.

Jeg har skrevet ca. 4 sider for nervesystemets opbygning, hvor jeg starter med at beskrive CNS og PNS hvor efter snakker om nervecelle og synopsen. Nu ved jeg ikke hvor meget jeg skal gå i dybe for at gå videre til cannabis delen. Og ved heller ikke om jeg skal inddrage endocannabinoide system og hvis ja skal den have en stor indflydelse. Jeg har læst artikler og set videoer, men forstår ikke helt dets funktion. Jeg ved, at når THC kommer ind i kroppen, binder det sig til visse glukoproteiner og når via blodet til hjernen, hvor efter den binder sig til CB1 receptorer, men forstår ikke resten.

Nogen den kan hjælpe med at forklare evt. en egen forklaring hvor efter der høre en kilde til.

Skriv et svar til: SOP hash og nervesystem

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.