Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Down syndrom SRP

25. februar kl. 19:19 af Pilaf

Hejsa,

Jeg står i et stort dilemma. Jeg har valgt og skrive om abort for down syndrom fostre i fagene biologi A og religion C. Jeg har fået af vide af min lærer, at min diskusionsspørgsmål kan være alt for svær og svarer på, da matrialet er for afgrænsede. Jeg sidder virkelig i tidspres, fordi jeg skal aflevere min endelig problemformulering her i aften, og har ikke rigtig noget.

Jeg har dette indtil videre:

-Redegør for etiske positioner, herunder pligt- og nytteetik  Redegør for Down syndrom, herunder genetisk baggrund, følgesygdomme, mental retardering, prognoser for sundhed og livslængde, måder hvorpå fostre testes for Down syndrom, samt hvor mange med et Down syndrom foster, vælger provokeret abort?  

- Noget med at analysere de etiske dilemmaer omkring valg af abort for Down syndrom foster fremstilles, men jeg ved dog ikke lige, hvilke artikler eller hvad jeg skal analysere. 

Men værst af alt, har jeg ingen diskussion. Please hjælp! Tak på forhånd 


Svar #2
25. februar kl. 20:31 af Pilaf

Tusind tak, jeg har prøvet noget i retning med, fordele og ulemper ved fosterdiagnostik og de etiske dilemmaer det giver. Men så kræver det også, at jeg kommer med artikler, der viser, hvor henne man kan se disse etiske problemstillinger henne. Nogen forslag?


Skriv et svar til: Down syndrom SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.